خودروهای متصل به شبکه های ارتباطی چیست؟

دوشنبه ، 5 مرداد 1394 ، 11:06

 

بانکی دات آی آر: با بیش از یک میلیارد وسیله ی نقلیه ی موجود در راهه های سرتاسر جهان، اتومبیلهای معمول مجبور به هوشمندتر شدن هستند. شرکتهایی همچون گوگل، گـامهای بزرگی در پروژه های پیچیده ای مانند خودروهای بدون راننده برداشته اند؛ و در عین حال، اتصال اینترنتی وسایل نقلیه ی ساده تر نیز روندی افزایش دارد.

در سال 2013، تقریبا 23 میلیون وسیله ی نقلیه ی متصل به شبکه در نقاط مختلف جهان وجود داشتند. یک خودروی متصل به شبکه، مجهز به سیستم دسترسی به اینترنت است که برای راننده مزیتها و انتخابهای هوشمند متعددی فراهم میکند؛ که برخی از آنها این موارد را شامل میشود: کنترل پیشرفته بر موتور، هشدار خودکار برای تصادفها و اخطارهای ایمنی. اَپ هایی نیز طراحی و تولید شده اند تا امکان دسترسی و تماس با خودرو از راه دور را برای مالک آن فراهم کننـد.

بسیاری از تحلیلگران پیش بینی میکنند که همانند تلفن های هوشمند که دنیای ارتباطات را متحول کردند، خودروهای متصل به شبکه نیز در بازار اتومبیل انقلابی ایجاد کنند. خودروهای متصل به شبکه در طی سالهای آتی نقاط عطف مهمی را پیش رو دارند. موسسه ی HIS Automotive پیش بینی میکند که 20درصد وسایل نقلیه ی فروخته شده در سال 2015 در سرتاسر جهان، شامل نوعی از ارتباط و اتصال اینترنتی هستند؛ و همچنین شمار فروش اینگونه خودروها تا سال 2020 شش برابر شده و به حدود 152 میلیون در سرتاسر جهان میرسد.
خوش بینی موسسه ی Gartner از این هم بیشتر است، و از وجود 250 میلیون خودروی متصل به شبکه تا سال 2020 در راه های سرتاسر جهان خبر میدهد. بهرحال، این تعداد هرچقدر باشد، حاکی از جهش افزایشی شمار فروش این خودروها در سالهای آتی میباشد.

منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

► دخل و خرج خانوار ایرانی به‌ روایت بانک مرکزی
جــوانـان چــای را به قـهــوه ترجیح میدهنـد!؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر