درخواست سیف از بانک ها برای حضور در اقتصاد بین الملل

دوشنبه ، 5 مرداد 1394 ، 14:18

بانکی دات آی آر: رئيس كل بانك مركزي با بيان اين كه با جمع بندي مذاكرات هسته اي اميدواريم تحريم هاي مالي و بانكي به طور كامل برطرف شود گفت: همه بانك هاي کشور بايد خود را آماده حضور موثر در بازارهاي جهاني و اقتصاد بين الملل باشند.
به گزارش آريا،ولي الله سيف در مصاحبه با اين راديو اظهار داشت: ساختار بانكي کشور بايد خود را متناسب با تحولات مدرن بين المللي اصلاح كند و اميدواريم در دوره جديد بتوانيم هزينه هاي تمام شده خدمات پولي را كاهش دهيم.
وي همچنين از تدوين پيش نويس دو لايحه اصلاح قانون عملياتي بانكي بدون ربا و لايحه قانون بانك مركزي خبر داد و گفت: گروه مشترك بانك مركزي و وزارت اقتصاد اين دو لايحه را تدوين مي کنند و به زودي به دولت مي رود كه اميدواريم به سرعت در مجلس شوراي اسلامي به تصويب نهايي برسد.
سيف افزود: در تدوين اين لوايح از تجارب گذشته كشور و همچنين از تجارب بين المللي استفاده كرديم و اميدواريم در دوره جديد كمترين چالش و مشكلات را در اجراي قوانين بانكداري کشور و نظارت بر نهادها و موسسات مالي داشته باشيم.
وي گفت: ما درباره امنيت سپرده هاي مردم در بانك ها و موسسات مالي حساسيت و نظارت لازم را داريم و عملكرد بانك هاي خصوصي و دولتي نگاه يكساني داريم و اجازه نمي دهيم در حق سپرده گذاران اجحاف شود همان طوري که در زمينه رعايت نرخ سود بانكي اين طور عمل شد.
رئيس كل بانك مركزي با بيان اين كه هرگز از سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي غافل نخواهيم شد گفت: بايد همه بانك ها و نهادهاي مسئول تلاش كنند كه شبكه بانكداري کشور كمترين آسيب را از تكانه هاي بين المللي بخورد و همزمان حمايت از توليد ملي در اولويت تخصيص منابع خواهد بود.

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۶ مرداد ۹۴
اطلاعات جدیدی از گوشی اکسپریا C5 Ultra ◄

مطالب مرتبط
بنر