شهر بدون انسان در کنترل ماشین های بدون راننده

سه شنبه ، 6 مرداد 1394 ، 13:09

بانکی دات آی آرشهری کوچک با پیاده رو، اما بدون عابر را تصور کنید؛ ماشین ها و وانت هایی بدون راننده. به M-city خوش آمدید؛ یک شهر ساختگی که توسط محققانی طراحی شده که در حال تست کردن ماشین های بدون راننده برای آینده هستند.

به گزارش سرو، محل آزمایش تحت کنترل، در روز 20 جولای در دانشگاه میشیگان در یک محور باز شد. این شهر به اندازه 24 برابر یک زمین فوتبال مساحت دارد و تمامی مظاهر یک شهر یا حاشیه شهر واقعی را در بر می گیرد. در آنجا یک شبکه از جاده ها با خط کشی کنارخیابان، چراغ راهنمایی، علایم توقف و نشانه های ترافیکی وجود دارد. حتی در این شهر یک مرکز شهر با ساختمان های ساختگی، نماها و محل های شبانه طراحی شده است.

ایده ی M-city ساده است؛ برای آزمایش اتوبیل های بدون سرنشین در یک محیطی خالی از هرگونه انسان که این تکنولوژی بتواند قبل از اینکه در دنیای واقعی استفاده شود، مورد تست قرار بگیرد.

«M-city یک شهر امن، کنترل شده، و واقع گرایانه است که در آن ظرفیتهای عظیم ماشین های اتوماتیک و مرتبط، با سرعت، درک و دقت کافی تست خواهد شد». این را پیتر سوئیتمن، مدیر مرکز تحرک و انتقال دانشگاه میشیگان می گوید.

بر اساس گفته های پیتر، جاده های M-city طوری ساخته شده اند که به صورت دقیق و تکرارپذیر بتوانند ماشینهای بدون سرنشین را تست کنند. در حالی که اتومبیل های این شهر برخوردی با عابرین واقعی ندارند، یک عابر پیاده ی مکانیکی در آنجا طراحی شده تا در خیابان ها قدم بگذارد که ببینیم که آیا ماشینها در زمان لازم ترمز می گیرند یا خیر. این شهر مشابه سازی شده، دارای میدان ترافیکی، پل، تونل، چند جاده بدون پیاده رو، و حتی اتوبان چهاربانده با دوربرگردانهای ورودی و خروجی است.

M-city یک بخش از پروژه بزرگتر دانشگاه میشیگان است؛ آنها در حال تلاش برای برقراری یک ناوگان از اتومبیل های مرتبط و بدون راننده در روی جاده های Arbor Ann در سال 2021 هستند.



برگرفته از وبسایت Livescience
مترجم: محسن مهیمنی

► اولین تصادف جرحی خودرو بدون راننده گوگل
مدیرعامل پست‌بانک‌ منصوب شد ◄

مطالب مرتبط
بنر