وان‌پلاس 2 پرچم‌دار استانداردهای جدید

سه شنبه ، 6 مرداد 1394 ، 14:03

بانکی دات آی آر: شرکت وان‌پلاس سرانجام گوشی وان‌پلاس 2 را معرفی کرد. گوشی‌ای که از بسیاری جهات می‌تواند استانداردهای یک محصول پرچم‌دار را تغییر دهد.

به گزارش دیجی کالا، گوشی وان‌پلاس وان که سال گذشته راهی بازار شد آن‌قدر ویژگی خوب داشت که نمی‌توانستیم به آن یک گوشی خوب بگوییم. این گوشی عالی بود و توانست نظر بسیاری از کاربران را به سمت خودش جلب کند. قیمت پایین و ویژگی‌های بسیار خوب باعث شد که این محصول سر و صدای زیادی به‌پا کند. کاربران با پرداخت 300 دلار می‌توانستند یک محصول سطح بالای فوق‌العاده را در اختیار داشته باشند. سخت‌افزار قدرتمند و یک صفحه‌نمایش بزرگ نظر هر بیننده‌ای را به سمت خودش جلب می‌کرد.
امروز گوشی وان‌پلاس 2 به شکل رسمی معرفی شد. پس از شایعات زیادی که از این محصول منتشر شده بود، بالاخره شاهد معرفی آن بودیم. محصولی که از یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1080p برخوردار است. همچنین یک چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 810 هم برای آن استفاده شده است. این گوشی در دو مدل عرضه شده که یک مدل دارای 3 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی است و مدل بعدی از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. دوربین پشتی آن 13 مگاپیکسل است که از لرزشگیر برخوردار است. همچنین یک دوربین 5 مگاپیکسلی را در جلوی این گوشی مشاهده می‌کنید. از دو فلش و فوکووس لیزی برای دوربین پشتی این محصول استفاده شده است. سخت‌افزار به‌کار رفته در این گوشی بسیار عالی است و این موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید مدل 16 گیگابایتی این گوشی با قیمت 329 دلار و مدل 64 گیگابایتی آن با قیمت 389 دلار عرضه می‌شود. قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی کمی بیشتر از مدل سال گذشته است، اما زمانی که با این گوشی کار می‌کنید، متوجه می‌شوید با محصول بسیار با ارزشی روبه‌رو هستید.

روی کاغذ گوشی وان‌پلاس 2 به مدل قبلی بسیار شبیه است. هر دوی این گوشی‌ها دارای یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی بودند، اما جنس بدنه آن‌ها متفاوت است. در وان‌پلاس 2 از بدنه‌ای فلزی استفاده شده و فریم آن هم آلومینیومی است. البته شرکت وان‌پلاس برای بدنه پشتی از جنس خاصی استفاده کرده تا گوشی به‌خوبی در دست کاربران قرار بگیرد. همچنین کاربران به شکل راحتی می‌توانند قاب پشتی گوشی را عوض کنند. شرکت وان‌پلاس قاب‌های مختلفی را برای بدنه پشتی این گوشی معرفی کرده دو عدد آن‌ها چوبی هستند. ترکیب یک قابل چوبی با بدنه‌ای فلزی، حس جالبی را به‌همراه آورده است. این موضوع باعث شده که وان‌پلاس 2 به گوشی موتو اکس شباهت داشته باشد.

البته روی این گوشی ویژگی‌های بسیار جالبی را مشاهده خواهید کرد. ویژگی‌هایی که فعلا استفاده از آن‌ها ریسک بالایی می‌خواهد. یکی از این ویژگی‌های استفاده از USB Type-C است که باعث می‌شود مردم کم‌کم از این رابط ارتباطی استفاده کنند. یک دکمه جالب برای این گوشی در نظر گرفته شده که سه ‌حالت مختلف دارد. کاربران در این سه‌حالت می‌توانند کاری کنند که اعلان‌ها (Notification) با اولیت‌های مختلف به‌نمایش در بیایند. می‌توانید این دکمه را در حالت (همه، بسیار مهم و هیچ‌کدام) قرار دهید. این دکمه می‌تواند کاری کند که کاربران تنها از اعلان‌های بسیار مهم باخبر شود.

از دیگر ویژگی‌هایی که در این گوشی مشاهده می‌کنید، سنسور تشخیص اثر انگشت است. این سنسور بسیار سریع کار می‌کند و کاربر در زیر یک ثانیه می‌تواند قفل گوشی خودش را بازکند. همچنین یک راه پشتیبان هم برای این حالت در نظر گرفته شده که همان رمز عبور است. حتی این امکان در نظر گرفته شده که با ترکیب سنسور و رمز عبور قفل گوشی را باز کنید.
زمانی که وارد منوهای گوشی می‌شوید، ظاهر آشنای اندروید 5.1 را مشاهده می‌کنید. البته شرکت وان‌پلاس در این گوشی چند ویژگی مخصوص خودش را هم به‌کار برده و به همین دلیل نام اکسیژن را روی سیستم‌عامل این گوشی قرار داده است. لازم به‌ذکر است که وان‌پلاس در گوشی سال گذشته خودش از سیستم‌عامل Cyanogen استفاده کرده بود. سیستم‌عامل جدیدی که برای وان‌پلاس 2 در نظر گرفته شده دارای یک رابط کاربری بسیار ساده است که کارکردن با آن را راحت‌تر کرده است.

یکی از ویژگی‌های بسیار جالب این گوشی «Shelf» نام دارد. زمانی که از منوی اصلی گوشی به سمت چپ حرکت کنید، منویی به‌نمایش در می‌آید که در آن به لیست مخاطب‌های مورد علاقه و برنامه‌هایی که استفاده زیادی از آن‌ها کرده‌اید، دسترسی خواهید داشت. البته شرکت وان‌پلاس اعلام کرده که در آینده قابلیت‌های جدیدی به این قسمت اضافه خواهد کرد.
شرکت وان‌پلاس سعی کرده که رابط کاربری این گوشی را به شکل مینیمالیستی طراحی کند، اما ویژگی‌های بسیار خوب و کاربردی‌ای را به آن اضافه کرده تا کاربران بتوانند به شکل خوبی بین منوها حرکت کنند. گوشی وان‌پلاس 2 یک برنامه مخصوص برای دوربین دارد که بسیار سریع و ساده طراحی شده است. البته می‌توانید با صرف زمان بیشتر، تصاویر با کیفیت‌تری ثبت کنید.

متاسفانه گوشی وان‌پلاس 2 همانند مدل سال گذشته تنها به وسیله دعوت‌نامه عرضه می‌شود. افرادی که این گوشی را پیش‌خرید کرده باشند این دعوت‌نامه‌ها را در یافت می‌کنند و می‌توانند این گوشی را دراختیار داشته باشند. البته خبر خوب اینجاست که این دعوت‌نامه‌ها به شکل راحت‌تری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هنوز مشخص نشده که این گوشی در چه تاریخی راهی بازار می‌شود، اما شرکت وان‌پلاس اعلام کرده که این گوشی زودتر از مدل سال گذشته عرضه می‌شود. وان‌پلاس 2 در اواخر مرداد ماه در آمریکا، اروپا و هند عرضه می‌شود.

► پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل در ایران کدام است؟
مشخصات گوشی میزو M2‌ فاش شد ◄

مطالب مرتبط
بنر