7 نکته برای داشتن یک بلاگ خوب برای موسسه مالی

چهارشنبه ، 7 مرداد 1394 ، 08:48

بانکی دات آی آر: راه های جستجوی اطلاعات برای تصمیمگیری های مالی تقریبا بطور کامل به اینترنت ختم میشوند. این امر برای بسیاری از کانالهای ارتباطی نیز صادق است.

برای مثال، تولیدکنندگان محتوای خروجی های رسانه ای (ویراستاران، گزارشگران، تهیه کنندگان) ترجیح میدهند که داستانها و ماجراها را ازطریق ایمیل و با انجام جستجوی کلیدواژه ای دریافت کنند، نــه اینکه از میان انبوهی از نمابرها انها را بیابند. صفحات زرد دیگر متعلق به دوران دایناسورهاست.

براساس اعلام شرکت مشاوره ی رسانه ای LocalMediaMethoda.com، سازمانهایی که بلاگ میکنند نسبت به آنهایی که دست به این اقدام نمیزنند، 55درصد ترافیک وب بیشتر و 70درصد ارجاع بیشتری دریافت میکنند. بعلاوه، بلاگ ها و کانالهای رسانه ی اجتماعی مشتریان و چشم اندازها را بخود جلب میکنند. پنجاه و هفت درصد از شرکتهایی که از بلاگ ها استفاده میکنند از طریق ارجاعاتی که مستقیما از بلاگ های شان حاصل شده است، مشتری جذب کرده اند.
اگر اتحادیه اعتباری یا بانک شما بخش قابل توجهی از بودجه ی بازاریابی خود را به ارتباطات الکترونیکی و بلاگ کردن اختصاص نداده است، اکنون وقت شروع است. تغییر بنیادین پیشتر روی داده است. ما دیگر از مرحله ی "اتخاذ اولیه ی این اقدامات" گذشته ایم.

1)از محتوایی استفاده کنید که خوانندگان را جلب کند.

عناوین میتوانند شامل مطالعات موردی، مقالات "چگونه فلان کار را انجام دهیم"، اشتباهات متداول مشتریان و صنایع، نکته ها، پروفایل کارکنان، اخبار اجتماعی، رویدادهای جاری و غیره باشد. از خود بپرسید: "مشتریانم چه میخواهند؟" از رویدادهای جاری بعنوان یک مثال استفاده کنید، تقریبا همگان به آنچه در اخبار روی میدهد توجه میکنند؛ حال آنکه شاید ندانند چگونه تحت تاثیر قرار میگیرند.

2)مرتبا به روز شوید.

خوانندگان انتظار دارند که بلاگ مرتب و با فواصل زمانی اندک تازه و به روز شود. اگر کمتر از ماهی یکبار بلاگ خود را به روز کنید، خوانندگان پروپاقرصی نخواهید داشت.

3)مدام به آن بپردازید

ملزم به ادامه و استمرار آن شوید. یک بلاگ رهاشده خوانندگان را بشکلی مثبتی تحت تاثیر شرکت شما قرار نمیدهد.

4)آنرا مفیـد و سودمند کنید

اگر نکات و پیوندهای مفیدی به دیگر منابع بر روی وب ارائه دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که خوانندگان درباره ی بلاگ تان به سایرین بگویند.

5)آنرا دوستانه و صمیمی نگه دارید

با خوانندگان مستقیم صحبت کنید. داستانی برایشان تعریف کنید. از لحنی مصصم و درعین حال محاوره و غیررسمی استفاده کنید. اگر ورودی های بلاگ تان مشخص، موجز و مستقیم باشد، خوانندگان خواهان بازگشت دوباره و مجدد خواهند بود.

6)مداوم رصد کنید

آبونه ی "Google alerts" شوید. این سرویس جستجوی وب برای کلیدواژه هایی که مشخص کرده اید_مانند نام موسسه تان و یا نام مولفان مهمان پست های تان_ را انجام میدهد. بلاگ را هر روز برای دیدن نظرات چک کنید. پذیرش آگهی، قبول وام عادلانه، شکایات مشتریان و اشتراکگذاری اطلاعات مشتری را نیز مورد رصد قرار دهید. رصد کردن میتواند برونسپاری شده یا بعنوان شرح وظیفه ی شغلی شخصی در دپارتمان بازاریابی تنظیم شود.

7)امکان بحث های آزاد

محتاط باشید، اما اجازه ی بحث آزاد را بدهید. یک نظر انتقادی را سریعا حذف نکنید. به یاد داشته باشید که آن شخص میکروفنی بشکل توییتر، فیس بوک و لینکـداین نیز دارد. درعوض، نظرات را امکان ابراز و سریعا به آنها پاسخ دهید. از نظردهنده بخواهید که بحث را در محیطی امن تر، مثلا از طریق تلفن ادامه دهد. با کسب مشاوره از سایرین در صورت نیاز، مسائل را بشکلی مطلوب رفع و رجوع کنید.

نکته ی آخر: با مدیریت ارشد، نشست هایی با عنوان "جلسات ذهن ها" داشته باشید و ببینید از دید آنها اثربخشی بلاگ شما چه لازمه هایی دارد. تمامی داده های پایه ای در دسترس خود را گرداوری و مرتبا به مدیریت ارشد گزارش دهید. نمونه های داده ها (نگاره های ماهانه) میتوانند شامل شمار مشتریان جدید به ازای هر شعبه، مجموع سپرده ها و یا مثلا تعداد وامهای اعطایی به امور لوله کشی باشد. به سایت خود Google Analytic را اضافه کنید تا بتوانید جریان ترافیک در سایت خود، و مدت زمانی که بازدیدکنندگان در سایت شما صرف میکنند را مشاهده کنید. شمار مشترکان بلاگ خود را نیز در نظر داشته باشید.

منبع: www.cbinsight.com
مترجم: مهرداد دستورانی

► همکنون پیامهای بانکداری موبایلی را دریافت کنید
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۷ مرداد ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر