هشدار درباره عینک های آفتابی تقلبی

پنجشنبه ، 8 مرداد 1394 ، 09:36

بانکی دات آی آر: رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک ضمن توصیه‌های برای خرید عینک‌های طبی و آفتابی استاندارد، گفت: قاچاق در این حوزه زیاد است و عینک‌های غیراستاندارد چینی به نام اصل به بازار عرضه می‌شوند و سودجویان نیز عینک‌های غیراستاندارد را با عنوان مارک‌های اصلی می‌فروشند.

 

حمید ثابت قدم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عینک‌های برند اروپایی معمولا از ایتالیا، آلمان و فرانسه وارد می‌شوند، اظهار کرد: قاچاق عینک‌های آفتابی و طبی زیاد است، چون تعرفه آن بالاست.

 

وی افزود: سال گذشته تعرفه واردات عینک‌های آفتابی 32 درصد و عینک‌های طبی 12 درصد بود که بعد از پیگیری‌های انجام شده از گمرک و وزارت صنعت این تعرفه تعدیل شد و در سال جاری تعرفه واردات عینک‌های آفتابی به 20 درصد و عینک‌های طبی به هفت درصد کاهش یافت.

 

ثابت قدم اظهار کرد: عینک‌های تزیینی که معمولا بنا به درخواست مشتری از سنگ‌های قیمتی یا طلا و جواهر در آنها استفاده می‌شود، قیمت مشخصی ندارد و بر اساس میزان مواد استفاده شده قیمت‌گذاری می‌شود که البته این گونه عینک ها در کشورمان مصرفی ندارند.

 

وی به خریداران توصیه کرد که عینک‌های طبی و آفتابی را از واحدهای دارای پروانه کسب بخرند و در صورت بروز هرگونه مشکل با تلفن‌های اتحادیه به شماره 66704540 و 66705282 تماس بگیرند و اگر مشکلی در رابطه با خرید داشتند می‌توانند از اتحادیه استعلام کنند.

 

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک در عین حال بیان کرد: بازرسی‌های لازم از واحدهای صنفی مجاز صورت می‌گیرد و در صورتی که حتی واحدهای مجاز ما از کالاهای غیراستاندارد و عینک‌های غیراستاندارد استفاده کنند، اخطار داده و با آنها برخورد می‌شود.

 

وی در عین حال بیان کرد: در حال حاضر حرف اول را در زمینه تولید و عرضه عینک‌های آفتابی، کشور ایتالیا و در عینک های طبی کشور آلمان می‌زند.

 

عینک‌هایی که در گوشه خیابان به فروش می‌رسد صددرصد غیراستاندارداست

ثابت قدم با بیان اینکه در حال حاضر حدود 700 واحد صنفی مجاز و 300 واحد در حال اقدام داریم، افزود: عینک‌هایی که در گوشه خیابان‌ها به فروش می‌رسند 100 درصد غیراستاندارد هستند و تماما به صورت قاچاق وارد می‌شوند. حتی مارک‌های معتبر نیز از پنج تا 30 هزار تومان به فروش می‌رسند و در برخی مواقع شاهدیم که در یکسری از بوتیک‌ها نیز عینک های غیراستاندارد به فروش می‌رسد.

 

وی تاکید کرد: خرید از واحدهای مجاز به نفع خریداران است و آنها می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با اتحادیه تماس بگیرند.

► آغاز فعالیت کارخانه دایملر و رنو
سه نکته درخصوص برنامه های جوایز در صنعت بانکداری ◄

مطالب مرتبط
بنر