سه نکته درباره بازاریابی محتوا از سوی برندهای مالی معتبر

شنبه ، 10 مرداد 1394 ، 08:51

بانکی دات آی آر: در رابطه با مسائل مالی همه به کمک نیاز دارند و در این عصر دیجیتال  شرکت‌های مالی به شدت در تلاش‌اند تا گوی سبقت را در این زمینه از هم بربایند،از فناوری‌های مختلف استفاده می‌کنند تا به افراد اطلاع دهند که چه خدماتی در حوزه مالی ارائه می‌دهند و تلاش می‌کنند تا رضایت مشتریان و کاربران را فراهم کنند.

ماه گذشته در چهارمین گردهمایی سالانه لینکداین با عنوان ارتباط مالی،فعالان حوزه‌های بازاریابی،مالی و رسانه از سراسر جهان حضور داشتند و درباره روش‌هایی برای کسب رضایت مشتریان و برآورده سازی نیازهای انها به تبادل نظر پرداختند.در ادامه برخی نکات کلیدی مطرح شده در این گردهمایی بیان می‌شوند:

1.   به مسیر مشتری دقت کنید
عده‌ زیادی از حاضران در این گردهمایی به موضوع « مسیر مشتری» اشاره کردند.یکی از مدیران شرکت اروپایی معتبر توضیح داد که هزینه متوسط کسب یک مشتری ممکن است بالغ بر چند هزار دلار شود و این سرمایه‌گذاری ارزش دارد چون وقتی مشتری را به دست اوردید و رضایت او را تامین کردید در این صورت تجارت مادام‌العمر را با او برقرار کرده‌اید.

شرکت‌های مالی مدام در حال بررسی این موضوع هستند که افراد درباره موضوعات مالی و صرف پول خود چه سوالاتی دارند،مردم می‌خواهند بدانند بهترین کاری که می‌توانند با پولشان انجام دهند چیست.پس انها به پاسخ و توضیحی در این باره نیاز دارند،پاسخی که انها را به مسیر یا فرد مناسب هدایت کند.

بازاریابی فقط شامل تبلیغات،برند سازی و برقراری ارتباط نیست بلکه در حال حاضر بازاریابی مانند مسیری است که  برند شما را معرفی می‌کند.

2.سرعت عمل و اطلاعات کافی داشته باشید
مؤسسات مالی بسیار مقرراتی اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که باید به سرعت خود را با رسانه‌های دیجیتال همگام کنند.

چند سال پیش یکی از افتخارات بانک‌های پیشرو در اروپا این بود که می‌توانستند در مدت چهار ساعت به سوالات مشتریان پاسخ دهند.اما اکنون کارمندانی آموزش‌دیده در این زمینه فعالیت دارند تا در کمترین زمان ممکن،چند دقیقه، به سوالات مشتریان پاسخ دهند،انها را به سوی خدمات صحیح هدایت کنند و از ارائه پاسخ‌هایی که برای بانک مشکل‌ساز خواهد بود خودداری کنند.اکنون بانک‌ها در زمینه محتوا دارای تیم‌هایی آموزش‌دیده و متخصص هستند پس به سرعت مشتریان را راهنمایی می‌کنند.

3.شگفتی‌ساز باشید و انسانی عمل کنید
مؤسسات مالی از جمله شرکت‌هایی هستند که به ایجاد محتوایی امن در رابطه با برند خود بسیار اهمیت می‌دهند اما به این معنا نیست که نمی‌توانند شگفتی‌ساز بوده و برای افراد جالب باشند.

بانک ABN AMRO یک ترن برقی ساخته که به وسیله آن خریداران بالقوه را به بازدید از خانه‌ای می‌برد که بانک می‌خواهد انرا بفروشد.انها از این سفر فیلمی تهیه کرده و در یوتیوب به نمایش گذاشتند و اکنون هزاران نفر در دنیا از طرح جالب ABN AMRO در زمینه فروش خانه باخبر هستند.

TD Bank از دستگاه‌های خودپرداز سخنگو استفاده می‌کند که با مشتری صحبت کرده و حتی به انها هدیه هم می‌دهد.طی فیلمی نمایش داده می‌شود که مشتریان این دستگاه‌ها  پول اضافی به عنوان هدیه دریافت می‌کنند،یا گل و کادو هدیه می‌گیرند .این ویدئو بیش از 20 میلیون بازدید داشته است.

امروزه بسیاری از بانک‌ها به شیوه‌های مختلف از ابزارهای پیام‌رسانی استفاده می‌کنند تا با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و استفاده از این پلتفرم‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مؤسسات مالی شیوه خود را تغییر داده‌اند تا هرچه بهتر با عصر دیجیتال و با مشتریان امروزی خود را مطابقت دهند.معمولاً وقتی از بانک یا موسسه مالی نام برده می‌شود ذهنیتی منفعل و غیر صمیمی از آن مجسم می‌شود اما بانک‌ها از طریق گفتگو با مشتریان با صداهای انسانی و نه ماشینی می‌توانند وجهه انسانی و فعالی از بانک را به نمایش بگذارند و با مسئولیت‌پذیری بیشتری سرمایه‌های مشتریان را مدیریت کنند.ارائه چنین وجهه انسانی به همراه توجه کافی برای ارائه محتوای مناسب،استفاده از فناوری‌های روز و کار گروهی موجب می‌شوند تا مؤسسات مالی و بانک‌ها عملکرد موفقی داشته باشند.

► کاربرد بازاریابی محتوا از سوی بانک‌های معتبر
پنج نکته درباره استراتژی محتوا از بانک ANZ ◄

مطالب مرتبط

سه نکته درباره بازاریابی محتوا از سوی برندهای مالی معتبر

در رابطه با مسائل مالی همه به کمک نیاز دارند و در این عصر دیجیتال  شرکت‌های مالی به شدت در تلاش‌اند تا گوی سبقت را در این زمینه از هم بربایند،از فناوری‌های مختلف استفاده می‌کنند تا به افراد اطلاع دهند که چه خدماتی در حوزه مالی ارائه می‌دهند و تلاش می‌کنند تا رضایت مشتریان و کاربران را فراهم کنند.

بنر