آینده بانکداری موبایلی

يكشنبه ، 11 مرداد 1394 ، 13:00

بانکی دات آی آر: همه ی ابتکاران و نوآوری های مالی در بخش موبایل از استارتآپ ها حاصل نمیشوند. بانکهای باسابقه نیز نقش خود را ایفا میکنند. برخی از GPS گوشی ها برای ارائه پیشنهادات و خدمات محل_محور استفاده میکنند؛ و برخی دیگر به مشتری امکان پرداخت صورتحسابها با استفاده از عکس یا جای دادن تصاویر و ویدئو ها در معاملات را میدهند. و یا نرم افزار هیجان انگیز جدیدی که آن را میتوان یک دستیار مجازی دانست که به مشتری امکان انجام تمام معاملات خود با فرمان صوتی را میدهد؛ نرم افزاری که امکان تبدیل هر فضایی به یک شعبه بانک با تمام خدمات را میدهد.

استارتاپ ها و بانکها مفاهیم نویدبخش متعدد و اما راهکارهای جامع اندکی، ارائه میکنند. اما برخی از اینها به راه منتهی به آینده ی پیشرفته ی موبایلها اشاره دارند.

واضح است که آینده مملو از یکپارچه سازی ها و تسهیل در امور است. در جایی، اَپ های بانکداری میبایست به عرصه های مالی چندمنظوره تبدیل شوند_قطب های دیجیتال، که مشتریان میتوانند تمامی امور و نیازهای مالی خود را در آنجا رفع، مدیریت و حل کنند؛ از وام تا سرمایه گزاری، از حسابهای وامهای مسکن تا حسابهای بازنشستگی.

این یعنی آوردن تمامی این عملکردهای متفاوت در زیر یک چتـر، و در عین حال ایجاد تجربه ای پویا، ساده و با کارکردی آسان. تحقق این اهداف آسان نیست، اما اتفاق خواهد افتاد. کلید کار بر اساس تاثیر بالقوه بر رضایت مشتریان و سهولت در اجرا، اولویت بندی میشود.

درآینده ی نزدیک داشتن دستیار حساب واقعی، که الحاق شده به محتوای ارسالی از طریق پیامک یا بر روی تلفن میباشد، آسان خواهد بود. براساس پیشینه یا دموگرافیک یک مشتری، اَپ ها پیشنهاداتی برای وام ها، سرمایه گزاری ها و ساختاربندی مجدد بدهی ها ارائه خواهند داد. در عین حال، آنها بصورت ابزاری برای آموزش مالی، به روز نگه داشتن مشتریان درباره ی سرمایه گزاریها و مبلغ شان عمل کرده و با گرافیک هایی زنده و ساده، آینده ی مالی آنها را مدلسازی میکنند.

منبع: TheFinancialBrand.com

مترجم: مهرداد دستورانی

► بازاریابان مالی، تمرکز بر تبلیغات موبایلی را افزایش میدهند
پرطرفدارترین اَپلیکیشن ها از نظر کاربران دستگاه های هوشمند ◄

مطالب مرتبط
بنر