آمـار و اطلاعاتی درباره انـدروید

چهارشنبه ، 14 مرداد 1394 ، 07:59

 

بانکی دات آی آر: سیستم عامل آندروید برای اولین بار توسط گوگل در سال 2008 در پاسخ به iOS اپل که در آن زمان بازار گوشی های هوشمند را در تسلط خود داشت، ساخته شد. { از سال 2008، سیستم عامل آندروید خود را یک رقیب شایسته معرفی کرد و از سه ماهه چهارم سال 2010 رسما به عنوان پیشگام این بازار شناخته شد. تعداد دستگاه های جدید آندرویدی که در هر ماه فعال میشوند همچنان سیری صعود را دنبال میکند.

سیستم عامل آندروید از سوی تولید کنندگان مختلف گوشی های هوشمند مورد حمایت و استفاده قرار گرفت. شرکت هایی مانند سونی، سامسونگ و HTC تمام گوشی های تولیدی خود را به طور خاص برای سیستم های آندروید طراحی کردند؛ که این امر به نقش قابل توجهی در موفقیت نسبتا سریع آندروید ایفا کرد. در این میان سامسونگ با تولید چندین مدل عالی اندرویدی، از نیمه ی دوم سال 2011 به این سو، به تولیدکننده ی برتر این بازار از حیث واحد فروش تبدیل شد.

آندروید دستخوش به روز رسانی نیز شده است؛ بهبود تجربه کاربر در استفاده از دستگاه های تبلت و به دست آوردن جای پایی در بازار دستگاه ها، که تحت تسلط iPad شرکت اپل میباشد، یکی از تازه ترین موارد این به روز رسانی ها میباشد. از طریق سیستم آندروید خود، گوگل نیز از لحاظ فروش اَپ در رقابتی تنگاتنگ با اپل است؛ بازار آندروید در حال حاضر دومین بزرگترین اَپ اِستور جهان پس از iTunes میباشد.

 

منبع: Statista. Com

مترجم: مهرداد دستورانی

 

 

► بزرگترین بازارهای محصولات اورگانیک در جهان
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز،14 مرداد 94 ◄

مطالب مرتبط
بنر