مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار

پنجشنبه ، 15 مرداد 1394 ، 09:22

بانکی دات آی آر: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار مصوب شد که دام‌های مازاد عشایر در راستای حمایت از تولید‌کنندگان خریداری شود و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان مکلف به رعایت و اعمال نرخ‌های مصوب شیرم خام از سوی کارخانه‌های لبنی شد.

 

به گزارش ایسنا، در جلسه امروز - چهارشنبه - ستاد تنظیم بازار دو تصمیم در حوزه دام و لبنیات گرفته شد که براین اساس دام‌های مازاد عشایر در راستای حمایت از دامداران خانوار عشایری خریداری می‌شوند.

 

همچنین سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان موظف است که بر اعمال نرخ‌های مصوب ستاد هدفمندی یارانه‌ها که ششم مرداد‌ماه ابلاغ شد، توسط کارخانه‌های لبنی نظارت کند.

 

در مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها آمده است که کارخانه‌های لبنی موظفند شیر خام با بار میکروبی کمتر از 100 هزار معادل 1440 تومان، شیرخام با بار میکروبی 100 تا 500 هزار معادل1420 تومان، شیر خام با بار میکروبی 500 هزار تا یک میلیون معادل 1380 تومان و شیر خام با بارمیکروبی یک میلیون معادل1320 تومان آن را از دامداران خریداری کنند.

 

همچنین چربی تعیین شده شیرخام در این مصوبه 3.2 درصد تعیین شده و در بند دوم مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها آمده است که به ازای هر یک دهم درصد افزایش یا کاهش درصد چربی 12 تومان به قیمت‌های فوق اضافه یا کم می‌شود.

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۱۷ مرداد ۹۴
توضیح بانک مرکزی در رابطه با حساب‌های جعلی ◄

مطالب مرتبط
بنر