آیا ویندوز 10 به یک ویندوز 7 جدید تبدیل خواهد شد؟

شنبه ، 17 مرداد 1394 ، 09:09

 

بانکی دات آی آر: چندی پیش شرکت مایکروسافت ویندوز 10 را بصورت به روزرسانی رایگانی برای بسیاری از نسخه های پیشین ویندوز، عرضه کرد.

طبق معمول وقتی نسخه ی جدیدی از متداولترین سیستم عامل رایانه عرضه میشود، مردم کنجکاو میشوند که آیا این ورژن جدید یک موفقیت است یا یک ناکامی. مایکروسافت از این حیث پیشینه ی پرفرارونشیبی داشته است؛ با انتشار نسخه های جدید ویندوز در طی سالهای گذشته، ناظران ادعا میکردند که نسخه های قبلی الگوی متمایزی داشتند، الگویی که برخی آنرا موفقیت و برخی دیگر ناکامی می نامیدند.
در مقابل همه ی نسخه های موفق ویندوز(ویندوز 3.1 ، 98 ، XP و 7)، نسخه هایی هم بوده اند که هرگز در دل کاربران جایی برای خود باز نکردند(ویندوز 95 ، ME ، Vista و اخیرا هم ویندوز 8). با درنظر داشتن این توالی، میتوان ویندوز 10 را در برابر ویندوز 8، و ویندوز 7 را در مقابل ویستا دانست_ ویندوز 10 یک سیستم شسته رُفته تر، باثبات تر و موفق تر است که ترکیبی با ویژگی های مثبت ویندوزهای نه چندان دوست داشتنی پیشـین میباشد.
حال باید منتظر بود و دید که ویندوز 10 میتوان وعده های خود را محقق سازد یا نه.  بنا بر نظرسنجی انجام شده، تاکنون ویندوز 7 با فاصله ی زیادی از دیگر همتایانش، محبوب ترین گزینه در میان کاربران ویندوز است. بر اساس داده های منتشر شده از سوی NetMarketShare، درحال حاضر 6 تا از هر 10 رایانه، از این سیستم عامل که حدودا 6سال از زمان انتشارش میگذرد، استفاده میکنند.
شکل زیر سهم سیستمهای عامل مختلف در بازار جهانی را نشان میدهد.

منبع: Statista
مترجم: مهرداد دستورانی

 

► Wi-Fi رایگان را مهمترین عامل در انتخاب هتل برای مسافران
اختلافات قانونی ثبت اختراعات در آمـریکا به بالاترین میزان رسیده است ◄

مطالب مرتبط
بنر