رشد اقتصادی ایران از نگاه بانک جهانی

يكشنبه ، 18 مرداد 1394 ، 15:26

بانکی دات آی آر: بانک جهانی در ماه ژوئن ۲۰۱۵ وضعیت اقتصاد جهانی را در قالب کتابی مفصل و ۲۰۰ صفحه‌ای با عنوان «دورنمای اقتصاد جهان، در مسیر تغییر و گذار» منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، بانک جهانی در گزارش خلاصه چشم‌انداز جهانی خود، وضعیت ایران را به‌عنوان یکی از کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال افریقا در رابطه با شاخص رشد اقتصادی به تصویر کشیده است که در این راستا برای سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میلادی نرخ رشد اقتصادی کشورمان را به ترتیب معادل ۶/۶- و ۱/۹- درصد اعلام کرده است و به این ترتیب در این ۲ سال علاوه بر ایران، برای کشورهای ناحیه یورو شاهد ثبت نرخ رشد اقتصادی منفی هستیم.

در گزارش بانک جهانی نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۴ معادل ۳/۷درصد اعلام شده است در حالی که مقدار این شاخص در سال یادشده برای کشورهای اتحادیه اروپا ۰/۹درصد گزارش شده است و حتی در این سال (سال ۲۰۱۴) رشد اقتصادی انگلستان ۲/۸درصد، امریکا ۲/۴درصد، ژاپن ۰/۹درصد و روسیه ۰/۶درصد اعلام شده است.

رشد اقتصادی ایران در سال‌جاری میلادی (سال ۲۰۱۵) براساس گزارش بانک جهانی به ۱درصد می‌رسد و در پایان ۲ سال بعد یعنی سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی نیز رشد اقتصادی کشورمان طبق برآوردهای کارشناسان بانک جهانی به یک اندازه و معادل ۲ درصد اعلام شده است.

► افزایش وام 35 میلیونی مسکن در صف
آمادگی بانک رفاه برای ارائه خدمات به شستا ◄

مطالب مرتبط
بنر