قیمت نفــوذ سیاسی و لابی گری غـول های فن آوری

دوشنبه ، 19 مرداد 1394 ، 10:31

 

بانکی دات آی آر: کدام شرکتها بیشترین پول را برای نفوذ و تاثیرگذاری سیاسی خرج میکنند؟

در مورد آمریکا   این پرسش میتواند بصورتی فراگیر با استفاده از پایگاه داده های لابی گری کنگره(Congress’s Lobbying Disclosure Database)، پاسخ داده شود.

برای مثال، غول ارتباطات شرکت AT&T در سال 2014 نزدیک به 16 میلیون دلار در زمینه ی لابی گری هزینه کرده است. یا مثلا هزینه ی لابی گری شرکت گوگل به 14 میلیون دلار میرسد. اما اپـل در این زمینه بسیار کمتر سرمایه گذاری کرده است_3.4 میلیون دلار.

مخارج لابی گری تمام شرکتهای فعال در آمریکا را میتوان در پایگاه داده های مذکور مشاهده کرد.

شکل زیر مخارج لابی گری برخی شرکتهای فن آوری در آمریکا در سال 2014 را نشان میدهد.

منبع: Statista
مترجم: مهرداد دستورانی

► تسلا به مصاف هکرها می‌رود
درآمــدهای شـکار غیرقانونی در آفریقا نصیب جوامع محلی نمیشود! ◄

مطالب مرتبط
بنر