خبرسازی آمازون بعد از اپل

يكشنبه ، 25 مرداد 1394 ، 14:46

بانکی دات آی آر: روزنامه‌ی نیویورک تایمز با 100 نفر از کارمندان آمازون مصاحبه کرده و جزییات شرایط کاری در این فروشگاه بزرگ اینترنتی را شرح داده است.

به گزارش دیجی کالا،  فروشگاه‌های اینترنتی خدمات بیست و چهار ساعته را در هفت روز هفته به صورت بی‌نقص در اختیار مشتریان‌شان قرار می‌دهند. همین موضوع باعث می‌شود فشار کاری بسیاری به کارمندان فروشگاه‌های اینترنتی بزرگی مثل آمازون وارد شود. «جف بزوس» (Jeff Bezos)، مدیر عامل آمازون چارچوب کاری سختی را برای این شرکت و کارمندان‌اش تعریف کرده است؛ او شرایط کاری رفاه‌آمیز و امتیازات ویژه‌ای مانند باشگاه ورزشی را که گوگل و فیس‌بوک به نیروهای کاریشان ارایه می‌دهند باور ندارد و بیشترین و بهترین عملکرد را از آنها انتظار دارد. جف بزوس کارمندان آمازون را به انتقاد کردن خود و یکدیگر تشویق می‌کند.



نیویورک تایمز با 100 نفر از کارمندان سابق و فعلی آمازون مصاحبه و به کمک آنها تصویر دقیقی از شرایط کاری در این شرکت ترسیم کرده است. تایمز نوشته است که کارمند خوب کسی است که برای ساعت‌های طولانی به سختی کار می‌کند، به ندرت مرخصی می‌گیرد و هیچ‌وقت از فشار کار گله نمی‌کند. به عبارتی سخت‌کوشی در فروشگاه‌های اینترنتی یک مزیت برای کارمندان محسوب می‌شود. مدیران انتظار دارند که بلافاصله جواب ایمیل‌هایشان را دریافت کنند؛ اعضای تیم رتبه‌بندی می‌شوند و هر سال کسی که پایین‌ترین رتبه را داشته باشد کنار گذاشته می‌شود.
فضای کاری در آمازون به شدت رقابتی است و هر کسی به دنبال این است که از دیگری عملکرد بهتری داشته باشد. از سوی دیگر، اگر کسی مشکلات شخصی یا ناراحتی جسمانی داشته باشد، نمی‌تواند در آمازون به کار ادامه دهد. زیرا آمازون تنها به دنبال نیروهای کارآمد است و آن دسته از کارمندانی که به علت بیماری نمی توانند از عهده‌ی استانداردها برآیند و مرتب در شرکت حضور داشته باشند، هیچ جایی در آمازون ندارند و از کار برکنار می‌شوند که البته بسیار غیرانسانی است.
این شرایط سخت کاری و فشارهای ناشی از آن باعث می‌شود بسیاری ازکارمندان آمازون نتوانند زیر بار این فشارها تاب بیاورند و به ناراحتی‌های مختلف جسمی و روحی دچار شوند. تقریبا همه‌ی کسانی که تایمز با آنها مصاحبه کرد، به گریه افتادند. اما غم‌انگیزتر این است که بعضی از کارمندان چنان به ارایه‌ی عملکرد عالی اصرار دارند که کارشان را به هر چیزی حتی زندگی شخصی‌شان ارجحیت می‌دهند.

► تتریس بازی کنید، سیگار نکشید
آیا هنگام خرید به برچسب های مواد غذایی اصلاح ژنتیکی شده، توجهی میشود؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر