اینترنت اکسپلورر 20 ساله شد

دوشنبه ، 26 مرداد 1394 ، 14:31

بانکی دات آی آر: امروز تولد پر مخاطب‌ترین مرورگر اینترنتی دنیا که اینترنت اکسپلورر نام دارد است.

به گزارش دیجی کالا،‌ زمانی که به تاریخ اینترنت نگاهی می‌انداریم، مرورگر اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت نقش زیادی در آن ایفا می‌کند. همه ما به نوعی از این مرورگر استفاده کرده‌ایم و اولین گشت و گذارهایمان در اینترنت را با آن انجام داده‌ایم. درحال حاضر هم این مرورگر هنوز مورد استفاده بسیاری از کاربران اینترنت قرار می‌گیرد و بر اساس اطلاعات منتشر شده بیش از 54 درصد کاربران دنیای اینترنت از این مرورگر برای وب‌گردی استفاده می‌کنند. مرورگر اینترنت اکسپلورر نقش بزرگی را در سیستم‌عامل ویندوز ایفا می‌کرد که البته مایکروسافت با عرضه ویندوز 10 یک مرورگر کاملا جدید را جایگزین آن کرد.

اینترنت اکسپلورر در حال حاضر شرایط خوبی ندارد و از دوران اوج خودش فاصله زیادی گرفته است؛ اما هنوز مرورگری است که می‌توان در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کرد. شاید اگر اینترنت اکسپلورر به وجود نمی‌آمد، اینترنت به چیزی که الان شاهد آن هستیم، تبدیل نمی‌شد. خیلی از مرورگرهای امروزی برای رقابت با اینترنت اکسپلورر ساخته شدند و باعث شدند که ویژگی‌ها و استانداردهای جدیدی در دنیای اینترنت به وجود بیاید. این مرورگر در سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را پشت‌سر گذاشت و با عرضه شدن ویندوز 10 به احتمال زیاد شاهد روزهای آخر آن هستیم. البته مایکروسافت اعلام کرده که این مرورگر همچنان برای ویندوزهای 7 و 8.1 پشتیبانی می‌شود.
امروز سالگرد 20 سالگی این مرورگر خاطره انگیز است. مایکروسافت در طول سال‌ها قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کرد که دنیای اینترنت را متحول کردند.

► قابلیت ویندوز 10 درباره بازی‌های غیرقانونی
افتتاح اولین مرکز بازی واقعیت مجازی در استرالیا ◄

مطالب مرتبط
بنر