سونی از پهپاد جدیدش رونمایی کرد

سه شنبه ، 3 شهریور 1394 ، 15:06

بانکی دات آی آر: شرکت سونی به‌تازگی از نمونه‌ی اولیه‌ی پهپادهایش مختص شرکت‌های تجاری رونمایی کرده است.

به گزارش دیجی کالا، ماه گذشته شرکت سونی اعلام کرده بود که برای ساخت پهپادها با شرکت ZMP همکاری خواهد کرد. شرکت ZMP در شهر توکیوی ژاپن واقع شده و در زمینه‌ی طراحی و ساخت روبات و هواپیماهای بدون سرنشین تخصص دارد. این شرکت که «ایروسنس» (Aerosense) نام دارد، از پهپادها برای تجسس و بررسی مناطقی استفاده خواهد کرد که دسترسی به آنها دشوار است.
یک مدل از این پهپادها شبیه به هواپیما است، به صورت عمودی از زمین بلند شده و به آن فرود می‌آید، می‌تواند اشیایی به وزن حداکثر 9 کیلوگرم را حمل کند و به مدت دو ساعت با سرعت 170 کیلومتر بر ساعت بدون وقفه به پرواز کردن ادامه دهد.



مدل دیگر یک کوادکوپتر کوچک‌تر و سبک‌تر است. این پهپاد به یک دوربین، سیستم موقعیت‌یابی GPS و سیستم جهت‌یابی مجهز است. شرکت ایروسنس مشخص نکرده است که آیا این دو پهپاد کاربرد متفاوت با یکدیگر دارند، یا خیر.
شرکت سونی قبلا اشاره کرده بود که مشتری‌های اصلی‌اش شرکت‌های تجاری خواهند بود و تا سال آینده از این پهپاد برای "اندازه‌گیری، ارزیابی، مشاهده و بررسی" استفاده خواهند کرد. بنابراین، احتمالا پهپاد سونی بسته به نوع کار، انواع مختلفی از ابزار را حمل خواهد کرد.
شرکت‌های عرصه‌ی اینترنت و تکنولوژی از قبیل آمازون و گوگل اخیرا توجه زیادی به پهپادها نشان داده‌اند. این دو شرکت در حال حاضر روی پهپادها برای تحویل بسته آزمایش می‌کنند.
مدیرعامل شرکت ایروسنس عنوان کرده است که این شرکت تا سال 2020 درآمد 82.6 میلیون دلاری را هدف قرار داده است.

► 250 شعبه بانکی بسته شد
زمان احتمالی عرضه آفیس 2016 ◄

مطالب مرتبط
بنر