نـشـت اطلاعات در ابعاد وسیع بر میلیونها کاربر تاثیر میگذارد

چهارشنبه ، 4 شهریور 1394 ، 12:29

 

بانکی دات آی آر: پس از اینکه هـکـرها در ماه جولای اطلاعات کاربران را از وبسایت زوج یابی محبوب Ashley Madison به سرقت برند، مجرمان 9.7 گیگا بایت از آن اطلاعات را در آنچه که وب تاریک تا Dark Web نامیده میشود، منتشر کردند. بر اساس اعلام Wired که برای اولین بار این رویداد را اطلاع رسانی کرد، فایلهای منتشر شده شامل جزییات حسابهای حدود 32 میلیون کاربر است که این حمله ی اینترنتی را به یکی از بزرگترین موارد نـشـت اطلاعات در تاریخ معاصر تبدیل کرده است.


در طی سالهای اخیر، با اشتراکگذاری اطلاعات از سوی کاربران با وبسایتهای متعدد، نـشـت انبوه اطلاعات در ابعاد وسیع به رخداد مرسوم و نگران کننده ای تبدیل شده است. تنها در سال گذشته، پس از اینکه پایگاه داده های شرکت eBay مورد حمله ی موفقیت آمیز هکـرها قرار گرفت، این فروشگاه اینترنتی از 145 میلیون کاربر خود خواست که روزعبور خود را تغییر دهند.

در مورد Ashley Madison، آسیبهای بالقوه به کاربران میتواند بسیار عمیق باشند. زیرا این وبسایت به "معروفترین برند در امور ورای ازدواج" شناخته میشود و نـشـت اطلاعات کاربران آن میتواند زندگی خصوصی آنها را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

*در تازه ترین اخبار، به گزارش پلیس کانادا دو تن از کاربران این وبسایت که اطلاعات شخصی ثبت شده ی آنها به سرقت رفته و منتشر شده است، دست به خودکشی زدند.

شکل زیر نشان میدهد که در برخی از بزرگترین نمونه های سرقت داده ها در سالهای اخیر، چند پایگاه داده مورد تهدید قرار گرفته و بخطر افتاده اند:

منبع: Statista
مترجم: مهرداد دستورانی

► تنها راه نجات یاهو
بزرگترین کاربران نـرم افزارهای مسدودکردن تبلیغات اینترنتی ◄

مطالب مرتبط
بنر