اتــاق پـِـرُو دیجیتال

سه شنبه ، 10 شهریور 1394 ، 11:24

بانکی دات آی آر: فروشندگان لباس می دانند که کار پرو کردن متناوب لباسها در مغازه ها می تواند بسیار خسته کننده و وقتگیر باشد. علاوه بر این در اتاقهای پرو افراد اغلب دید کاملی از خود ندارند.
اکنون یک آینه حافظه دار وجود دارد که انتخاب یک ترکیب لباس را برای فرد آسان می کند. این دستگاه دارای یک دوربین ویدئویی است که دیدی ۳۶۰ درجه ای از ترکیب لباس را تصویربرداری می کند و امکان مقایسه آنها را در کنار یکدیگر فراهم می کند.
این آینه دیجیتال می تواند لباس را از همه طرف نشان دهد تا خریدار، خود از زوایای مختلف آن را ببیند. علاوه بر این می تواند به خریدار پیشنهاد یک کیف دستی یا سایر وسایل جانبی را نیز بدهد.
آلیسا استفانی(Alysa Stefani)، مدیر فروش شرکت نیمان مارکوس(Neiman Marcus) می گوید: "این دستگاه برای مشتریان ما که می خواستند دید کاملی از آنچه امتحان می کنند داشته باشند خیلی خوب بوده زیرا ممکن است آنها بین چند قطعه مختلف شک داشته باشند و بخواهند نمایی ۳۶۰ درجه ای و کامل ببینند که امکان آن در اتاق پرو نیست".
آینه دیجیتال این دستگاه می تواند ویدئویی هشت ثانیه ای ضبط کند. از این ویدئو با حرف رمز محافظت می شود. مشتریان می توانند آن را ایمیل کنند و به این ترتیب بلافاصله آن را به اشتراک بگذارند و با کمک خانواده و دوستان خود لباسشان را انتخاب کنند. این آینه همچنین می تواند رنگ لباس را تغییر دهد تا خریدار رنگ دلخواه خویش را بیاید.
این دستگاه علاوه بر این لباسهای امتحان شده، مشتری را نیز به یاد می آورد تا از امتحان کردن دوباره یک لباس جلوگیری شود. این دستگاه می تواند حتی بدون نیاز به پوشیدن، لباس را بر تن خریدار نشان دهد. خریداران قبل از رفتن به جلوی این آینه می توانند تنظیمات آن را تغییر دهند.
به گفته ی ربکا ماینکوف(Rebecca Minkoff) مدیر عامل شرکت یوری ماینکوف(Uri Minkoff): "این دستگاه عالیست… مثلا می توان دیـد که یک کت خوب چگونه در حالات مختلف پوشیده شده است؛ به این ترتیب کاربر آموزش میبیند و توصیه های مُـد دریافت می کند، حتی می تواند آنرا به اتاق پرو خود اضافه کند".
اینک سوال اینجا است که شرکتها چه استفاده ای از داده های مشتریان می کنند، چگونه از آنها محافظت خواهند کرد و در آینده چگونه و به چه منظوری از آنها استفاده خواهند کرد؟

منبع:euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► سـفـر انسان به مـریـخ ؟!
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۱۰ شهریور ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر