شناسایی بدافزارها با چیپ‌ست‌ جدید کوالکام

سه شنبه ، 10 شهریور 1394 ، 13:10

بانکی دات آی آر: همیشه ویروس‌ها و Malware‌های جدید در دنیای تکنولوژی به وجود می‌آیند و به همین دلیل افراد زیادی سعی می‌کنند راه‌های مختلفی برای مبارزه با این بدافزارها به وجود بیاورند.

به گزارش دیجی کالا، از آنجایی که سرعت به وجود آمدن بدافزارها بیشتر از سرعت به وجود آمدن راه‌های محافظتی است، کاربر همیشه خودش را در معرض خطر مشاهده می‌کند. به همین دلیل شرکت کوالکام درحال خلق یک راه حل جدید است. این شرکت روی تکنولوژی‌ به نام Smart Protect کار می‌کند که باعث می‌شود سخت‌افزار به شکل هوشمند متوجه نرم‌افزارهای مخرب و برنامه‌هایی که مشکلات امنیتی به وجود می‌آورند، بشود. این تکنولوژی به جایی این‌که از یکسری الگوی پیش فرض برای مقابله با بدافزارها استفاده کند، رفتار برنامه‌ها را زیر نظر می‌گیرد و اگر این برنامه‌ها کارهای مشکوکی انجام دهند، از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌کند. این تکنولوژی قرار است در چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 820 مورد استفاده قرار بگیرد. شرکت کوالکام برای این چیپ‌ست از یک API (رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار) جدید بهره می‌برد که باعث می‌شود نرم‌افزارهای امنیتی با استفاده از قدرت پردازنده‌ها بتوانند از اجرای برنامه‌های مخرب جلوگیری کنند.

این تکنولوژی هوشمند به صورت همزمان (Real Time) رفتار برنامه‌ها را زیر نظر می‌گیرد و در کمترین زمان ممکن متوجه خطرناک بودن آن‌ها می‌شود. این تکنولوژی می‌تواند برنامه‌های مشکوک را در دسته‌های مختلف مانند Malware، Spyware و برنامه‌هایی با خطر کمتر قرار دهد. کوالکام با خلق این راه امنیتی جدید قصد دارد کاری کند که دستگاه‌های همراه از امنیت بیشتری برخوردار شوند. با این کار کاربران می‌توانند روی موبایل خودشان با امنیتی همانند آن‌چیزی که روی کامپیوترهای شخصی به وجود می‌آید، روبه‌رو باشند.

چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 820 که از پردازنده گرافیکی سریع‌تری برخوردار است در بازی‌ها و مضامین واقعیت مجازی عملکرد بسیار خوبی از خودش به نمایش گذاشته است.

► آیا اکسپریا Z5 سونی اولین گوشی با صفحه‌نمایش 4K خواهد بود؟
نرم افزار هشدار دهنده هنگام وقوع زلزله ◄

مطالب مرتبط
بنر