تلفن همراه هوشمند با قابلیت پر نشدن حافظه

پنجشنبه ، 12 شهریور 1394 ، 09:18

بانکی دات آی آر: به تازگی طرح ساخت اولین تلفن همراه هوشمند ابری دنیا روی سایت کیک‌استارتر قرار گرفته است.
سازندگان گوشی Nextbit Robin جزو افرادی بودند که قبلا در ساخت گوشی‌های پرچم‌دار مختلف نقش داشته‌اند و قصد دارند با عرضه این محصول فصل جدیدی را در دنیای گوشی‌های هوشمند اندرویدی به وجود بیاورند.

به گزارش دیجی کالا، ظاهر این گوشی با سایر محصولات موجود در بازار متفاوت است و سازندگان با دیدگاه جدیدی این تلفن همراه را طراحی کرده‌اند. گوشی Nextbit Robin ظاهر ساده‌ای ندارد، اما زیبا به‌نظر می‌رسد. افرادی که این محصول را طراحی کرده‌اند، گفته‌اند که رابط کاربری این گوشی به شکلی طراحی شده که کاربران بتوانند نهایت استفاده را از آن ببرند.

براساس اطلاعات منتشر شده این گوشی از یک صفحه نمایش 5.2 اینچی با کیفیت 1080p بهره می‌برد. برای این گوشی از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 808 و 3 گیگابایت رم استفاده شده است. یک دوربین 13 مگاپیکسلی با فلش دوگانه در پشت و یک دوربین 5 مگاپیکسلی هم در جلوی این محصول قرار گرفته است. گوشی Nextbit را می‌توان با پورت USB Type-C به کامپیوتر و وسیله‌های مختلف متصل کرد. پشتیبانی از بلوتوث، NFC، Wi-Fi و 4G هم از دیگر ویژگی‌های این محصول به‌حساب می‌آید. روی این گوشی یک باتری 2680 میلی‌آمپری و بلندگوهای استریو قرار گرفته است.

روی Nextbit چهار چراغ LED قرار گرفته تا به شکل‌های مختلف کاربر را از پیام‌های دریافتی باخبر کند. این گوشی قرار است با اندروید 6 و 32 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار شود. البته حافظه داخلی این گوشی را نمی‌توان افزایش داد. سازندگان به این موضوع اشاره کرده‌اند حافظه داخلی این تلفن‌ همراه را می‌توان با استفاده از فضای ابری ارتقا داد. سیستم‌عامل این گوشی تمام اطلاعات مانند برنامه‌ها، عکس، موسیقی را روی فضای ابری ذخیره می‌کند. این گوشی عکس‌هایی که به وسیله آن گرفته می‌شوند را به صورت خودکار در فضای ابری ذخیره خواهد کرد و فایل اصلی را از روی حافظه پاک می‌کند. زمانی که در حال شارژ گوشی هستید یا به شبکه‌های Wi-Fi متصل می‌شوید، فایل‌ها روی سرویس‌های ابری ذخیره خواهند شد. این گوشی با 100 گیگابایت حافظه‌ی ابری منتشر می‌شود. البته سازندگان گفته‌اند که در آینده فضای بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

این گوشی هم اکنون روی کیک‌استارتر قرار گرفته است. سازندگان این محصول به 1000 نفر اولی که در کیک‌استارتر شرکت کنند، گوشی را با قیمت 299 دلار در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. این گوشی در حالت معمولی با قیمت 349 دلار در اختیار افراد شرکت کننده در کیک‌استارتر قرار می‌گیرد و با قیمت 399 دلار به شکل عمومی عرضه می‌شود.

اولین سری از گوشی‌های Nextbit Robin در دی ماه امسال راهی بازار خواهد شد. سری بعدی هم در بهمن به دست کاربران می‌رسد. این گوشی توسط شرکت Foxconn ساخته می‌شود.

► لوگوی گوگل پس از 16 سال عوض شد
اتحاد غول‌های تکنولوژی برای تغییر آینده‌ی ویدیو در اینترنت ◄

مطالب مرتبط
بنر