افزایش سریع پهنای باند موبایل

پنجشنبه ، 12 شهریور 1394 ، 08:39

بانکی دات آی آر: براساس داده های منتشر شده از سوی اتحادیه ی بین المللی ارتباطات از راه دور (ITU)، استفاده از اینترنت موبایل بسرعت در حال افزایش است. از سال 2010 به اینسو، شمار مشترکان پهنای باند موبایل به ازای هر 100 نفر در سرتاسر جهان، چهاربرابر شده است؛ تا پایان سال جاری نیز انتظار میرود نرخ نفوذ پهنای باند موبایل به 47درصد برسد.

 

از حیث مشترکان ثابت پهنای باند، و در کل دسترسی به اینترنت، میتوان جمعیت جهان را به دو دسته تقسیم کرد. درحالیکه استفاده از پهنای باند موبایل در کشورهای توسعه یافته تقریبا همه گیر است (87 کاربر در هر 100 نفر)، بسیاری از افراد در سرزمین های در حال توسعه به آسانی قادر به استفاده از پهنای باند موبایل نیستند (39 کاربر در هر 100 نفر).

طبق محاسبات ITU، و از حیث برابری قدرت خرید، اشتراک پهنای باند موبایل در کشورهای درحال توسعه تقریبا دو برابر گرانتر از قیمت این خدمات در کشور توسعه یافته میباشد.

بویژه افریقا، از حیث استفاده از پهنای باند موبایل از دیگر مناطق جهان عقب تر است. اما با توجه به کمبود خطوط تلفن ثابت، دسترسی موبایلی کماکان بهترین فرصت استفاده از اینترنت برای مردمان این قـاره است.

شکل زیر شمار مشترکان پهنای باند موبایل به ازای هر 100 نفر در مناطق مختلف جهان را نشان میدهد:

 

مترجم: مهرداد دستورانی
منبع: statista

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۱۴ شهریور ۹۴
بازار فن آوری های پوشیدنی؛ فـیـت بـیـت بالاتر از اپــل ◄

مطالب مرتبط
بنر