سرگردانی زائران دارنده زائر کارت در مکه مکرمه+پاسخ بانک

شنبه ، 9 خرداد 1388 ، 13:23

زائران دارنده زائر کارت در مکه مکرمه با مشکل تامین وجه نقد مواجه اند.


مسئول اطلاع رسانی ستاد عملیات عمره در مکه مکرمه گفت زائران ایرانی که زائر کارت تهیه کرده و وارد مکه شده اند از عمل نکردن این کارت ها در بانک های عربستان نگرانند.


حضوری با بیان این که بیشتر زائرانی که به ستاد عملیات عمره در هتل دارالهادی مراجعه کرده اند فقط زائر کارت همراه داشته اند افزود این مسافران که هیچ پولی با خود نیاورده اند از این که این کارت ها حتی در دستگاه های نمایندگی بانک های ملت در ستادهای مکه و مدینه عمل نمی کند به شدت معترض هستند.
مسئول اطلاع رسانی ستاد عملیات عمره در مکه مکرمه به پیگیری سازمان حج و زیارت برای حل این مشکل اشاره کرد و گفت ستاد عملیات عمره در نامه ا ی از بانک ملت خواسته است هر چه زودتر این مساله را پیگیری کند.


حضوری همچنین تاکید کرد از صدا و سیما نیز می خواهیم آگهی مربوط به زائر کارت برای زائران اعزامی به مکه و مدینه را پخش نکند.

سازمان حج و زيارت مدتی قبل خبري به نقل از "علي حضوري" مسئول اطلاع رساني ستاد عمليات عمره در مکه مکرمه منتشر ساخته بود که براساس آن زائران ايراني که زائر کارت تهيه کرده و وارد مکه شده اند از عمل نکردن اين کارت ها در بانک هاي عربستان نگران هستند.

وي اظهار داشت: اين مسافران که هيچ پولي با خود نياورده اند از اين که اين کارت ها حتي در دستگاه هاي نمايندگي بانک هاي ملت در ستادهاي مکه و مدينه عمل نمي کند به شدت معترض هستند.
اين درحالي است که بانک ملت در توضيح خود آورده است: اين خبر به هيچ وجه با واقعيت انطباق ندارد و صدور اين کارت که با هدف تسهيل درامور مالي زائران انجام شده موجبات رضايت مندي زائران و مسئولان عمره را فراهم کرده است.

دراين اطلاعيه آمده است: طرح زائر کارت حسب درخواست سازمان حج و زيارت به اجرا گذشته شده و با گذشت يک ماه از آغاز اين طرح، تاکنون 140 نفر از دارندگان اين کارت ها به سفر معنوي عمره مفرده اعزام شده اند و با استفاده از زائر کارت هاي خود 170 هزار ريال سعودي از خودپردازهاي منصوب در مکه و مدينه، وجه نقد دريافت کرده اند.

بانک ملت افزود: سه نفر از زائران به دلايل فني موفق به استفاده از دستگاه هاي خودپرداز و دريافت وجه مورد نظر خود نشده اند که وقوع اين گونه مسايل در حوزه بانکداري الکترونيک، کاملا طبيعي به نظر مي رسد.

اين اطلاعيه مي افزايد: بانک ملت به تمامي زائران اطمينان مي دهد که اين کارت ها مشکل خاصي ندارد وباعث ايجاد سهولت در امور مالي آن ها در بيت الله الحرام خواهد شد.

"عبدالله نصيري" مديرکل روابط عمومي سازمان حج و زيارت نيز ، گفت: وجود اشکال در سيستم زائر کارت ملت، از طريق ستاد مکرمه به سازمان حج و زيارت انتقال يافت و درحال حاضر از رفع اشکال اين دستگاه ها گزارشي از عربستان نرسيده است.

وي بابيان اينکه در چند روز گذشته برخي از زائران با اين مشکل روبرو بوده اند،‌افزود: اين زائران در مراجعه به اين دستگاه ها با مشکل دريافت وجه از دستگاه هاي ياد شده مواجه شدند که البته امکان دارد ناشي از آشنا نبودن زائران ياد شده با دستگاه فوق باشد.

نصيري، از محتواي خبر بانک ملت در خصوص نبودن اشکال خاص در سيستم زائر کارت اظهار بي اطلاعي کرد. 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی لبیک و خبرگزاری ایرنا

► بهمنی: ارزش پول ملی افزایش یافت
بانک مرکزی کلاه کارگران را برداشت ◄

مطالب مرتبط
بنر