سومين بانك دولتي درآستانه ورود به بورس

شنبه ، 9 خرداد 1388 ، 15:05

سومين بانك دولتي در حالي در 18 خرداد و در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري واگذار مي‌شود كه بازاريابي‌هاي داخلي و خارجي براي آن صورت گرفته و با سرمايه 16 هزار و 803 ميليارد توماني وارد بورس مي‌شود.

غلامرضا خليل ارجمندي ـ مسئول خصوصي سازي بانك صادرات ـ  با اشاره به برگزاري جلسه معارفه بانك صادرات در 16 خرداد گفت: با توجه به اينكه اين بانك در سال گذشته نزد سازمان بورس درج شد لذا الزاما بايد تمام اطلاعات مربوط به صورت‌هاي مالي 9ماهه و 12 ماهه افشا شود كه اين گزارش‌ها به همراه گزارش تفكيك درآمد عملياتي و غير عملياتي به صورت كامل به بورس ارايه شده است.

وي با بيان اينكه تاريخ نهايي عرضه بانك صادرات فردا در هيات مديره شركت بورس نهايي خواهد شد و احتمالا 18 خرداد است، در مورد ميزان عرضه بانك اظهار كرد: وزير امور اقتصادي و دارايي با عرضه شش درصد از سهام صادرات موافقت كرده است ولي سازمان خصوصي سازي قصد دارد ابتدا پنج درصد را در روز اول عرضه كرده و در صورت كشش بازار يك درصد ديگر آن را عرضه كند ولي بانك صادرات براي فروش شش درصدي سهم مشكلي ندارد.

وي در خصوص عرضه بانك صادرات به روش ثبت سفارش دفتري گفت: قرار بود بانك صادرات به روش Book Building و ثبت سفارش دفتري انجام شود ولي زمان براي اين فروش كم بوده و عرضه صادرات به همان روش قبلي صورت مي‌گيرد.

عضو هيات مديره شركت بورس بازاريابي سهام صادرات را مورد توجه قرارداد و خاطرنشان كرد: در حال حاضر بازاريابي براي اين سهم انجام شده و مشتريان داخلي و خارجي براي خريداري اين سهم تمايل دارند.

وي اضافه كرد: از شركت‌هاي وابسته به بانك درخواست كرديم كه در روز اول وارد نشوند بنابراين در روز اول مشتريان داخلي و خارجي براي خريداري سهام شركت وارد مي‌شوند زيرا بانك صادرات يك بانك بين‌المللي است.

مسئول خصوصي سازي بانك صادرات به جلسه معارفه بانك صادرات در دبي و لندن در هفته جاري اشاره كرد و افزود: سرمايه بانك 16 هزار و 803 ميليارد تومان است كه پنج درصد آن معادل 840 ميليون سهم در روز اول عرضه شده و از نظر سرمايه دومين شركت بورس بعد از مخابرات خواهد شد.

وي EPS بانك صادرات را در مقايسه با تجارت كمتر دانست و گفت: EPS صادرات در سال 89 ، 204 ريال است.

وي عرضه بانك صادرات در شرايط فعلي بازار و نزديك به انتخابات را مورد اشاره قرار داد و عنوان كرد: بانك صادرات هميشه در شرايط سخت موفق بوده است و در زمان تحريم توانسته 50 درصد منابع را تامين كند بنابراين بانك صادرات بانك حرفه‌اي است و بازار سرمايه حرفه‌اي است و طبق برنامه پيش مي‌رود و حاشيه‌هاي انتخابات در فاصله چند روز قبل از عرضه بانك صادرات تاثيري در سهام آن نداشته و با توجه به درخواست مشتريان از استقبال مواجه مي‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

► آغاز صدور مجوز براي تعاوني‌هاي اعتباري
بهمنی: ارزش پول ملی افزایش یافت ◄

مطالب مرتبط
بنر