مصرف ویتا‌مین C از بیماری قلبی جلوگیری می‌کند

سه شنبه ، 17 شهریور 1394 ، 13:45

بانکی دات آی آر: محققان می‌گویند که مصرف ویتامین C به‌اندازه‌ی پیاده روی برای جلوگیری از بیماری قلبی مفید است.

به گزارش دیجی کالا، بر اساس مطالعات جدید، مصرف روزانه‌ی مکمل‌های حاوی ویتامین C، می‌تواند به‌اندازه‌ی پیاده‌روی، برای افراد چاق مفید باشد و وضعیت سلامت قلب آ‌ن‌ها را بهبود بخشد؛ طوری که دانشمندان می‌گویند مصرف روزانه‌ی یک قرص Berocca می‌تواند به اندازه‌ی تمرینات ورزشی مفید باشد.

در خون افرادی که از چاقی رنج می‌برند، پروتئینی به اسم «اندوتلین-1» فعالیت بیشتری دارد. رگ‌هایی که فعالیت این پروتیین در آن‌ها بیشتر باشد، در معرض مسدود شدن قرار دارند. هم‌چنین رگ‌های گرفته شده از جریان طبیعی خون جلوگیری می‌کنند، در نتیجه امکان دچار شدن به بیماری‌های عروقی بیشتر می‌شود.
مطالعات گذشته، از کم شدن پروتیین ET-1 با تمرینات ورزشی می‌گفتند، اما افراد چاق اصولا میانه‌ی خوبی با این موضوع ندارند. پژوهش‌گران دانشگاه کولورادو اخیرا کشف کرده‌اند که مصرف ویتامین C می‌تواند فعالیت پروتیین ET-1 را کم و وضعیت رگ‌ها را بهتر کند.
برای انجام این آزمایش‌ها، محققان ۳۵ فرد چاق را برای مدتی ۳ ماهه بررسی کردند. ۲۰ نفر از این افراد روزانه ویتامین C مصرف کردند، در حالی که ۱۵ نفر دیگر به انجام تمرینات ورزشی مشغول شدند. نتایج نشان دادند که مصرف ویتامین C، می‌تواند به اندازه‌ی پیاده‌روی روی کم شدن گرفتگی رگ‌ها تاثیر داشته باشد.

محققان می‌گویند که مصرف روزانه‌ی ۴۰ میلی‌گرم ویتامین C برای هر فرد کافی است. این مقدار ویتامین C هم می‌تواند با یک رژیم غذایی سالم تامین شود. برای مثال، یک پرتقال ۴۵ میلی‌گرم ویتامین C دارد، در حالی که یک قرص Berocca حاوی ۴۷۶ میلی‌گرم ویتامین C است.

► هیولای جدید ایسوس برای بازی
سرمایه گذاری شرکت "علی بابا" در "اسنپ چت" ◄

مطالب مرتبط
بنر