امشب رونمایی از آیپد مینی ۴

چهارشنبه ، 18 شهریور 1394 ، 12:24

بانکی دات آی آر: چهارمین نسل از خانواده‌ی آی‌پد مینی، باریک‌تر و سبک‌تر از آی‌پد مینی 3 است.

به گزارش دیجی کالا، آی‌‌پد مینی 4 از لحاظ فنی و مشخصات به آی‌پد ایر 2 شبیه خواهد بود.

جمع‌بندی شنیده‌ها تا این لحظه:

صفحه نمایش ۷/۹ اینچی

طراحی مشابه آی‌پد ایر 2

پوشش ضد انعکاس نور بر روی نمایشگر

پردازشگر A8X یا A9

بدنه‌ی ظریف‌تر و وزن کمتر

حسگر اثر انگشت «تاچ‌ آی‌دی» (Touch ID)

‌‌‌

 

 

در سال 2014، اپل تمام تمرکز خود را بر روی نسخه‌ی بزرگ‌تر، یعنی آیپد ایر 2، قرار داد و نسخه‌ی مینی را با کمترین به‌روز رسانی معرفی کرد. پارسال اپل با معرفی آی‌پد مینی 3 نتوانست طرفدارانش را غافلگیر کند؛ مینی 3 همان مینی 2 بود با یک حسگر اثر انگشت. حالا اپل می‌خواهد خانواده‌ی مینی را متحول کند. این آی‌پد شباهت زیادی با آی‌پد ایر 2 داشته و رسما نسخه‌ی کوچک‌تر آی‌پد ایر 2 لقب خواهد گرفت. برعکس آی‌فون‌ها، در مورد آی‌پد مینی 4، اطلاعات فنی زیادی به بیرون درز پیدا نکرده. اما می‌توان چند مورد را در مورد آی‌پد مینی 4 پیش‌بینی کرد. این آی‌پد احتمالا ضخامتی معادل ۶/۱ میلی‌متر خواهد داشت و از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. وجود رم دو گیگابایتی هم قطعی است. اما در مورد پردازشگر دستگاه نظر یکسانی وجود ندارد؛ برخی از پردازشگر A8X گفته‌اند و برخی هم حرف از A9 به میان آورده‌اند.

‌‌‌‌

همان‌طور که در ابتدای این مطلب نوشتیم، علاوه بر آی‌فون‌ 6S، آی‌فون 6S پلاس، آی‌پد پرو و آی‌پد مینی 4، ممکن است اپل چند چیز دیگر را هم فرداشب معرفی کند. احتمال معرفی نسل جدید Apple TV از همه بیشتر است. پس از چند سال انتظار، طرفداران این گجت محبوب می‌توانند شاهد مدل جدیدی از آن باشند. شایعات جسته وگریخته‌ای هم در مورد آی‌فون 6c وجود دارد. گفته می‌شود این آی‌فون جانشین آیفون‌ 5c خواهد بود. با این‌حال تقریبا تمام رسانه‌ها احتمال معرفی این محصول را در رویداد فردا کم می‌دانند.

چهارشنبه (۱۸ شهریور) ساعت ۲۱:۳۰ به‌وقت تهران، اپل قرار است در شهر سان‌ فرانسیسکو از جدیدترین محصولات خود رونمایی کند. به‌طور حتم در ساعات و روزهای آینده‌ اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

► چه خبر از بیرون فروشگاه های اپل؟
امشب آیفون جدید چه شکلی خواهد بود؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر