از نسل جدید بازی های رایانه ای تا رویای خانه هوشمند در نمایشگاه ایفا

پنجشنبه ، 19 شهریور 1394 ، 08:16

 

بانکی دات آی آر: امسال بیش ۱۶۰۰ شرکت کننده در نمایشگاه ایفا (IFA) در برلین حضور داشتند و آخرین دستاوردهای خود را زمینه محصولات الکترونیکی و لوازم خانگی برای بیش از ۲۵۰ هزار بازدید کننده به نمایش گذاشتند. اما ستاره نمایشگاه امسال تلفنهای هوشمند بودند که بعضی شان منحصراً برای بازی ساخته شده اند.

نمایشگاهی برای علاقمندان بازیهای ویدئویی

مسال علاقمندان بازیهای ویدئویی در نمایشگاه ایفا ابزارهایی مخصوص خودشان پیدا کردند. برای نمونه شرکت ایسر این تلفن هوشمند را که Predator 6 یا شکارچی ۶  نام دارد روانه بازار کرده، یک گوشی که مخصوص بازیهای ویدئویی است.

این تلفن هوشمند به همراه برادر بزرگترش که تبلتی به نام شکارچی ۸ است، فعلا نمونه های اولیه هستند. شکارچی ۶ دارای یک صفحه نمایش ۶ اینچی لمسی به همراه چهار بلندگو است و با لرزش و جنبش، تمامی حواس فرد را درگیر می کند. قیمت نهایی این محصول هنوز مشخص نشده است.

شرکت لنوو (Lenovo) هم برای علاقمندان، تولیداتی تازه دارد، یعنی کامپیوترهای مخصوص بازی. به گفته این شرکت، کامپیوترهای Y900 و Y700 از سریِ کامپیوترهای IdeaCentre چنان قدرتمند هستند که مشتریان را راضی خواهند کرد. در ضمن بدنه آنها هم مطابق سلیقه افراد قابل تغییر است. قیمت نهایی آنها حدود ۱۵۰۰ یورو خواهد بود.

مدیر تولید شرکت لنوو می گوید: "برای کامپیوترهای مخصوص بازی عنصر مهم، کارت گرافیک است. بنابراین کامپیوترهای مخصوص بازیِ ما، می توانند از آخرین و قویترین کارتهای گرافیک پشتیبانی کنند".

تصور شرکت پاناسونیک از جهان آینده

نخست آشپزخانه آینده؛ یک همزن خودکار روی اجاق تمام الکترونیک. کافیست روی صفحه لمسی اجاق کلیک کنید تا همزن شروع به کار کند. همچنین دوربینها و حسگرهایی بالا و پایین اجاق جاسازی شده اند که که غذا را زیر نظر می گیرند؛ پس غذا نمی سوزد و شما می توانید با خیال راحت فیلمتان را تماشا کنید. دیگر اینکه می توانید عکسهای آخرین سفرتان را روی صفحه نمایش عظیم اجاق تماشا کنید، و پنجره آشپزخانه تان هم می تواند به صفحه نمایش تبدیل شود.

اما اتاق خواب آینده چطور خواهد بود؟ وقتی روی تخت بنشینید، نورِ اتاق خود به خود عوض می شود و تصاویر آرامبخشی را روی سقف می بینید، مانند تصویر ستاره های زیبا. کنار تخت خواب هم روی یک صفحه نمایش بزرگ می توانید علائم حیاتی بدنتان را مشاهده کنید پس می توانید ببینید که خوابتان چطور است، که دانستنش مفید است. خانم ها می توانند آرایشهای مختلف را هم روی آینه و صفحه نمایش بزرگ اتاق امتحان کنند، مثلاً در سمتِ چپ تصویر، آرایشهای پیشنهادی را می بینند و همچنین می توانند ببینند که هر کدام از آرایش ها روی صورتشان چطور به نظر خواهد رسید.

ساعت محافظ هوشمند

نگاهی به محصول یک شرکت کوچک ایتالیایی که نیلوکس نام دارد می اندازیم. این ساعت هوشمند که bodyguard یا محافظ  نام گرفته، برای ردیابی کودکان و سالمندان طراحی شده است. یک دکمه اخطار هم برای مواقع اضطراری دارد. اگر کسی از یک محدوده مشخص خارج شود، این ساعت به والدین یا دیگران خبر می دهد. قمیت آن هم ۱۷۰ یورو است.

مدیر فروش این شرکت می گوید: "این ساعت سه فناوری را با هم دارد. یعنی فناورهای سیم کارت، جی پی اس و وای فای. سیستم ردیابیِ وای فای این قابلیت را دارد که افراد را حتی در درون ساختمان هایی نظیر مراکز بزرگ خرید هم پیدا کند".
و در آخر آنکه در این نمایشگاهِ ایفا تعداد زیادی پروازگر یا نوعی پهپاد (Drone) وجود داشت. که تعدادی از آنها تولیدات شرکت فرانسویِ Parrot بودند.

برگرفته از euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► تجهیز اتومبیل‌تان را به اینترنت با گجت کوچک ZTE
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۱۹ شهریور ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر