معرفی آیفون‌های 6s و 6s پلاس در کنفرانس اپل

پنجشنبه ، 19 شهریور 1394 ، 22:24

بانکی دات آی آر: بالاخره انتظارها به پایان رسیده و تیم کوک برای معرفی آیفون های 6s و 6s پلاس به روی صحنه آمد. او از محبوبیت و رضایت این گوشی‌های انقلابی در سطح جهان صحبت می‌کند. “آیفون جهان را تغییر داد. و گرچه آنها شبیه به هم به نظر می‌رسند، اما ما همه چیز را در مورد این آیفون‌های جدید تغییر دادیم.”

فیل شیلر دوباره پس از تیم کوک به روی صحنه آمد. او آیفون‌‌ها را به عنوان پیشرفته‌ترین گوشی‌های هوشمند معرفی کرد.

شایعه‌ی مربوط به رنگ رزگلد در آیفون جدید صحت داشت. آیفون‌های جدید در چهار رنگ طلایی، خاکستری، نقره‌ای و رزگلد و اندازه‌های ۴/۷ و ۵/۵ اینچی عرضه خواهد شد.

جنس شیشه‌ی نمایشگر از مستحکم‌ترین جنس در این صنعت است: Ion-X
شیلر از ویژگی لمس سه بعدی برای آیفون خبر داد. این نسل بعدی صفحه‌های چندلمسی یا به عبارتی همان Force Touch است. آیفون با این ویژگی میزان فشار وارد شده بر صفحه‌ی لمسی را تشخیص می‌دهد. به نوعی این ویژگی چیزی شبیه به کلیک راست برای گوشی شما است.

لمس سه بعدی تصویر ثبت می‌کند، ایمیل و پیام می‌فرستد و کارهای دیگری انجام می‌دهد. با فشار کم یک کاربرد و با فشار زیاد یک کاربرد دیگر را فعال می‌کنید.

‌در آیفون‌های جدید از پردازنده‌ی A9 استفاده شده که به میزان 70 درصد سریع‌تر از A8 است. همچنین این قدرت پردازش گرافیکی این پردازنده 90 درصد بیشتر بوده که آن را به دستگاه مناسب‌تری برای بازی‌ها تبدیل می‌کند.حالا نوبت به دوربین آیفون جدید می‌رسد. دوربین iSight جدید آیفون همان‌طور که انتظار می‌رفت تصاویر را با کیفیت 12 مگاپیکسل ثبت می‌کند. تعداد پیکسل‌ها به نسبت دوربین قبلی 50 درصد بیشتر شده است. همچنین دوربین آیفون همچنان کمی از دستگاه بیرون می‌زند. فیل شیلر می‌گوید فوکوس خودکار آیفون دقیق‌تر از همیشه شده است.

یک ویژگی جدید به نام deep Trench isolation برای دوربین معرفی شد. ظاهرا این ویژگی کاربردی در جهت ثبت تصاویر واضح‌تر دارد.
شایعات مربوط به آیفون یکی یکی درست از آب درمی‌آیند. دوربین آیفون قابلیت فیلم‌برداری با وضوح تصویر 4K دارد.

فیل شیلر فلش دوربین را با نام رتینا فلش معرفی می‌کند. این فلش در واقع همان نمایشگر آیفون است که هنگام ثبت تصویر سلفی 3 برابر درخشانی بیشتری از حالت پیشفرض دارد.

فیل شیلر تصویری را با لمس سه بعدی لمس کرد و آن تصویر از به یک ویدیو تبدیل شد.
وای فای و شبکه‌ی ارتباطی LTE در آیفون جدید سرعت دوبرابر دارد.

مشخصات آیفون جدید در اسکرین سال جمع‌بندی شد. جنس آیفون جدید از سری 7000 آلومینیوم است که در اپل واچ به کار رفته. روکش شیشه‌ای آیفون 6s مستحکم‌ترین جنس را دارد. در این دستگاه از پردازنده‌ی 64 بیتی A9 استفاده شده است. نسل دوم شناسه لمسی در آیفون 6s معرفی شد.

دوربین 12 مگاپیکسلی و فیلم‌برداری 4K هم از ویژگی‌های این دستگاه هستند.

آیفون‌های 6s و 6s پلاس با ظرفیت‌های 16، 64 و 128 گیگابایتی عرضه خواهند شد. قیمت آیفون 6s برای مدل 16، 64 و 128 گیگابایتی به ترتیب 199، 299 و 399 دلار خواهد بود. برای آیفون 6s پلاس از 299 شروع شده و به 499 دلار می‌رسد. پیش‌فروش این دستگاه‌ها از امروز شروع شده و روز هفتم مهر ماه عرضه خواهند شد.

► کنفرانس اپل: معرفی Apple TV
ویندوز 10 ؛ شـروعی امیدوارکننده ◄

مطالب مرتبط
بنر