ضرورت اصلاح نظام مالیاتی

يكشنبه ، 22 شهریور 1394 ، 13:17

بانکی دات آی آر: عضو فراکسیون هم‌اندیشی مجلس، با انتقاد از اینکه نظام مالیاتی در کشور ضعیف است، از طرح ارائه شده توسط فراکسیون هم اندیشی مجلس در راستای ساماندهی امورمالیاتی خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه به خاطر ثبت نشدن درآمد افراد،فرار مالیاتی در کشور افزایش یافته است.

به گزارش افکارخبر، عبدالرحمان رستمیان،با تاکید براینکه مالیات صنوف باید به تناسب درآمدشان تعیین شود، گفت: برخی از مشاغل علاوه براینکه مالیات می‌دهند ولی مالیات آنها واقعی نیست و از برخی از صنوف نیز به نسبت درآمدشان مالیات بیشتری اخذ می شود،لذا نظام مالیاتی در کشور باید اصلاح شود تا جلوی فرار مالیاتی در کشور گرفته شود.
نماینده مردم دامغان درمجلس شورای اسلامی، با انتقاد از فرار مالیاتی در کشور، ادامه داد: وضعیت نامناسب نظام مالیاتی درکشور منجر به فرار مالیاتی و اختلاس شده Tبه طوری که درحال حاضر حدود ۷۰ هزارمیلیارد تومان درکشور فرار مالیاتی داریم و این فرار مالیاتی بیشتر مربوط به کسانی است که درآمد بالایی دارند.

این نماینده مردم درمجلس نهم، افزود: درحالی‌که اگر درآمدها ثبت شود این همه فرار مالیاتی در کشور نخواهیم داشت و از سوی دیگر با ثبت درآمدها جابجایی حساب‌ها و میزان پول برداشت شده و هزینه کرد آن در بانک‌ها مشخص و از اختلاس جلوگیری می‌شود.


ضرورت شناسایی پردرآمدها برای جلوگیری از فرار مالیاتی در کشور
رستمیان برضرورت شناسایی پردرآمدها برای جلوگیری از فرار مالیاتی تاکید کرد افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر اخذ مالیات به صورت کیلویی و درصدی انجام می شود؛لذا پردرآمدها باید شناسایی شوند که این همه فرار مالیاتی در کشور نداشته باشیم.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،با انتقاد از اینکه نظام مالیاتی در کشور ضعیف است،افزود: متاسفانه به خاطر اینکه درآمد افراد ثبت نمی شود فرار مالیاتی در کشور زیاد شده است.


طرح ارائه شده توسط فراکسیون هم‌اندیشی مجلس در راستای ساماندهی امور مالیاتی
این نماینده مردم درمجلس نهم،از طرح ارائه شده توسط فراکسیون هم اندیشی مجلس در راستای ساماندهی امورمالیاتی خبرداد و تاکید کرد: برای جلوگیری از فرار مالیاتی و تخلفات مالی در کشور فراکسیون هم اندیشی مدرس مجلس درحال آماده کردن طرحی در این راستا است که قرار است پس از بررسی و تکمیل مهرماه ۹۴ به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم دامغان درمجلس نهم، ادامه داد: براساس این طرح در شیوه‌های تشخیص و وصول مالیات تغییرات اساسی صورت گرفته و براساس اطلاعات ثبت شده، درآمد مالیاتی وصول و فرارمالیاتی مدیریت خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: میزان مالیات دراین طرح براساس درآمد فرد لحاظ و فرار مالیاتی واختلاس ها کاهش و اخذ مالیات عادلانه و منطقی صورت می گیرد، پارتی بازی و لابی بازی در هنگام وصول مالیات کاهش و حتی در حق پردرآمدها اجحافی صورت نخواهد گرفت.

► ورود کارت های یونیون پی به ایران
رونمایی ایسوس از کامپیوتر کوچک مخصوص بازی ◄

مطالب مرتبط
بنر