کشف یک گونه‌ی جدید سه میلیون ساله از انسان

دوشنبه ، 23 شهریور 1394 ، 12:55

بانکی دات آی آر: گونه‌ی جدیدی از انسان در افریقا کشف شده است که سه میلیون سال قدمت دارد.

به گزارش دیجی کالا، پژوهشگران گونه‌ی جدیدی از انسان را در یکی از غارهای افریقای جنوبی پیدا کرده‌اند. این کشف جدید، با پیدا کردن پانزده اسکلت در یکی از غارهای افریقای جنوبی انجام شده است. محققان می‌گویند که این کشف می‌تواند دیدگاه ما را درباره‌ی اجداد انسانی‌مان تغییر دهند.
نتایج این کشف جدید، در نشریه‌ی Elife چاپ شده است. بر اساس تحقیقات منتشر شده، این انسان‌های باستانی کشف شده، توانایی اجرای مراسم‌ اجتماعی را داشته‌اند.
این گونه‌ی انسانی جدید، «نالدی» یا Naledi نام گرفته است. محققان هم‌چنین آن‌ها را در گروه Homo دسته‌بندی کرده‌اند که آن‌ها را به انسان‌ها امروزی ربط می‌دهد.

محققان هنوز نتوانسته‌اند مدت زمان دقیقی که این گونه از انسان‌ها زندگی می‌کرده‌اند را تخمین بزنند. با این حال، پروفسور «لی برگر» (Lee Berger) گفته که این انسان‌ها، احتمالا از اولین گونه‌های انسانی بوده‌ و سه میلیون سال پیش زندگی می‌کرده‌اند.

برگر از لغت «حلقه‌ی پیدا شده‌ی یک زنجیره» استفاده نمی‌کند، اما می‌گوید که نالدی‌ها ممکن است یک پل بین موجودات اولیه‌ای که روی دو پا راه می‌رفته‌اند و انسان باشد.
او درباره‌ی کشف‌شان گفته است: «قرار بود که یک فسیل را پیدا کنیم. یک فسیل به چند فسیل تبدیل شد. پس از آن توانستیم تعداد زیادی اسکلت کشف کنیم. در تلاش ۲۱ روزه‌ی ما، بزرگ‌ترین مجموعه‌ی فسیل انسانی در تاریخ قاره‌ی افریقا کشف شده است.»

پروفسور «کریس استرینگر» از موزه‌ی ملی تاریخ می‌گوید: «هر روز گونه‌های بیشتری از موجودات را کشف می‌کنیم که چگونگی ساخته شدن انسان‌ها به دست طبیعت را نشان می‌دهد. موجودات شبه-انسان مختلفی هم‌زمان در مناطق افریقا تکامل یافته بودند. تنها یکی از این گونه‌ها باقی‌ماندند و ما را ساختند.»
۱۵ اسکلت کشف شده، از کودک گرفته تا افراد پیر را شامل می‌شود. پروفسور برگر معتقد است که کشف موجودی که مشخصه‌های انسان مدرن و اولیه را دارد، می‌تواند تعریفی که از انسان داریم را تغییر دهد. محققان مختلف به همراه برگر از طبقه‌بندی نالدی به‌عنوان انسان سر باز زده‌اند.

► فبلت ارزان قیمت لنوو
ظرفیت رم آیفون 6s،6s پلاس و آیپد پرو ◄

مطالب مرتبط
بنر