سقوط شاخص بورس به کانال 62هزار واحد

دوشنبه ، 23 شهریور 1394 ، 13:23

بانکی دات آی آر: اعلام نرخ 13 سنتي خوراک موجب ريزش سهام پتروشيمي ها و در پي آن تشديد فضاي هيجاني و افزايش فشار فروش در بورس شد.
به گزارش آريا،علي احمدي در خصوص دلايل ريزش قابل توجه و سقوط شاخص بورس به کانال 62 هزار واحد گفت: تاثيرات رواني و هيجاني سهامداران بخاطر اعلام نهايي شدن نرخ خوراک بر شرکت‌هاي پتروشيمي و هلدينگ‌هاي سرمايه‌گذاري از جمله دلايل اصلي سقوط شاخص بورس در روز گذشته هستند.
اين کارشناس بازار سرمايه افزود: اين اتفاق موجب شد تا فشار فروش در ساير نمادهاي بورسي از جمله گروه‌هاي خودرو و بانکي نيز مشاهده شود.
وي در خصوص نرخ خوراک 13 سنتي گفت: شرکت‌هاي پتروشيمي نسبت به بودجه خود نرخ‌هاي گاز پايين‌تري درنظر گرفته‌اند که تصويب نرخ 13 سنتي مي تواند سودآوري آنها را تحت تاثير قرار دهد و بر اين اساس جو رواني منفي بوجود آمده در بورس در روز يکشنبه، به دنبال ريزش سهام پتروشيمي ها و در پي آن تشديد فضاي هيجاني و افزايش فشار فروش بوده است.
اين کارشناس بازار سرمايه در خصوص وضعيت کنوني بازار سهام نيز گفت: سياست‌هاي انقباضي و در پي آن رکود حاکم بر اقتصاد مي تواند يکي از دلايل اصلي تحت تاثير قرار گرفتن سودآوري و توليد بنگاهها باشد و دولت بايد اقدامي عملي در راستاي خروج اقتصاد از رکود انجام دهد.
وي در خصوص تاثير رسيدن به توافق در مذاکرات هسته اي نيز اذعان داشت: حل مساله مذاکرات به‌ عنوان مهم‌ترين‌ ريسک هاي سيستماتيک بازار طي چند سال گذشته مطرح بوده است که مي‌تواند رونق دوباره بورس را در ميان ‌و بلند‌مدت به همراه داشته باشد.

► کارمزد هم بایگانی شد
در بازار رسمی موبایل چه می‌گذرد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر