ساخت دستگاهی که لرزش دست را موقع تصویر برداری از بین می‌برد

سه شنبه ، 24 شهریور 1394 ، 14:47

بانکی دات آی آر: دستگاه SteadXP با قرار گرفتن روی دوربین‌های مختلف می‌تواند، لرزش تصاویر را از بین ببرد.

به گزارش دیجی کالا،‌ در زمان گرفتن عکس یا ضبط فیلم به صورت Hyperlapse ممکن است با لرزش دست مواجه شوید و تصویر یا ویدیوهای شما خراب شوند. البته این لرزش‌ها را می‌توان با نرم‌افزارهای ویرایش فیلم کم کرد، اما باید زمان زیادی صرف این کار بکنید.
اما اگر بخواهیم این کار را به شکل سریع‌تری انجام دهیم باید چه کار کنیم؟ اگر بخواهیم لرزش دست را روی تمام دوربین‌ها از بین ببریم، از چه وسیله‌ای باید استفاده کنیم؟ به‌تازگی محصولی برای این مشکل معرفی شده که SteadXP نام دارد. این دستگاه از یک سنسور تشخیص حرکت در شش جهت مختلف بهره می‌برد که می‌تواند لرزش دست کاربران را روی هر دوربینی از بین ببرد. می‌توانید این وسیله را روی یک دوربین DSLR یا یک دوربین دیجیتال معمولی هم قرار دهید.
درحالی که بسیاری از دوربین‌ها دارای نوعی تکنولوژی لرزش‌گیر هستند، دستگاه SteadXP حرکت کاربران را بررسی می‌کند و به وسیله نرم‌افزاری که برای آن طراحی شده، می‌تواند لرزش دست و لرزش دوربین را از بین ببرد.

البته اگر با دوربین خود زوم کنید، دستگاه SteadXP نمی‌تواند عملکرد خوبی از خودش به نمایش بگذارد. حتی گفته شده که در زمان استفاده از این دستگاه باید دوربین در حالت افقی قرار داشته باشد. شرکت سازنده گفته است که این دستگاه با دوربین‌های GoPro هم کار می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند آن را با قیمت 159 دلار خریداری کنند. البته مدلی از این دستگاه که با دوربین‌های DSLR کار می‌کند با قیمت 261 دلار به فروش می‌رسد.
برای استفاده از این دستگاه نباید مدت زمان زیادی صبر کنید. این محصول قرار است در اسفند ماه راهی بازار شود.

► صعود دلار در بازار بی‌کشش!
کشف ویروسی باستانی در یخ‌های سیبری ◄

مطالب مرتبط
بنر