تجهیز فیسبوک به کلید Dislike

پنجشنبه ، 26 شهریور 1394 ، 09:19

بانکی دات آی آر: به‌نظر می‌رسد مدیرعامل فیسبوک قصد دارد کلید dislike را به دیگر ویژگی‌های این شبکه‌ی اجتماعی اضافه کند.

به گزارش دیجی کالا، براساس اخبار منتشر شده مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، مدیرعامل فیسبوک قصد دارد یک ویژگی جدید که کاربران زمان زیادی در انتظار آن بودند را به دیگر ویژگی‌های این شبکه‌ی اجتماعی اضافه کند. این ویژگی همان کلید dislike است که بسیاری از کاربران منتظر آن بودند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید قرار نیست از این کلید برای اهدافی مثل نپسندیدن پست‌ها در فیسبوک که ممکن است شرایط نامناسبی را برای صاحب مطلب فراهم کند، استفاده شود. براساس برنامه‌‌ریزی‌های زاکربرگ به‌نظر می‌رسد هدف این کلید فراهم کردن گزینه‌های متنوع برای کاربران است تا واکنش و میزان علاقه‌ی خود نسبت به یک مطلب نوشته شده را نشان دهند. او معتقد است معنی کلید dislike به آن صورتیکه به‌نظر می‌رسد بد نیست.
نکته‌ی مهم‌تر این است که فیسبوک قصد ندارد با استفاده از کلید dislike شرایط را برای بی‌احترامی کاربران نسبت به مطالب فراهم کند. مدیرعامل این شبکه‌ی اجتماعی به‌طور خاص به این موضوع اشاره کرده که قرار نیست این ویژگی فیسبوک را به مکانی برای بیش‌تر یا کم‌تر رای‌ها در مورد مطالب تبدیل کند.

او معتقد است کلید dislike برای بیان همدردی با کاربران در شرایط بد طراحی می‌شود. به‌طور مثال در صورتی‌که یکی از کاربران مطلب غم‌انگیزی مانند شکست در زندگی و از دست دادن کار خود را در فیسبوک منتشر کند، کاربران برای به‌کار بردن کلید لایک در این مطلب احساس خوبی ندارند؛ برهمین اساس در این شرایط می‌توانند از کلید dislike برای نشان دادن پشتیبانی و حس ناراحتی خود استفاده کنند. همان‌طور که می‌دانید بیان کردن احساسات در شبکه‌های اجتماعی کار آسانی نیست و مشکلاتی را در پی خواهد داشت.
به‌گفته‌ی مدیرعامل فیسبوک این شبکه‌ی اجتماعی در آینده امکان استفاده از کلید dislike را به‌طور آزمایش فراهم خواهد کرد. البته در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ رسمی شروع مرحله‌ی آزمایشی و عرضه‌ی عمومی این کلید در فیسبوک منتشر نشده است.

► خدمات اجاره لیموزین با خودروهای خودران
تاکسی‌های هیبریدی در تهران ◄

مطالب مرتبط
بنر