آتش سوزی درصندوق مهر رضا و کشته شدن 6 نفر

يكشنبه ، 17 خرداد 1388 ، 10:06

دادستان شهرستان زاهدان اعلام كرد كه در اغتشاشات اخير زاهدان 58 ايراني و 30 افغان دستگير شدند.

محمد مرزيه  اظهار كرد: 58 نفر ايراني به اتهام مشاركت در اغتشاش، آتش‌سوزي، تخريب، سرقت منازل و ضرب و شتم بعد از درگيري‌هاي اخير زاهدان بازداشت شدند.

وي با اعلام بازداشت 30 نفر از اتباع بيگانه‌ي غير مجاز كه با سوءاستفاده از موج ايجاد شده به تخريب و شركت در اغتشاش دست زده بودند، گفت: در جريان اين درگيري‌ها موسسه‌ي صندوق مهررضا (ع) نيز آتش زده بودند و شش نفر از هموطنان‌مان در اين آتش‌سوزي به شهادت رسيدند ضمن اين‌كه پيگير دستگيري و مجازات قاتلان هستيم، نسبت به كساني كه در اين حادثه و مهار آن قصور كردند پرونده در شعبه اول بازپرسي دادسراي زاهدان تشكيل و در حال رسيدگي است.

دادستان زاهدان با تكذيب شايعه ايجاد آتش‌سوزي در ستاد انتخاباتي يكي از كانديداها افزود: در رابطه با آتش‌سوزي و شهادت شش نفر از اعضاي موسسه‌ي صندوق مهر رضا (ع)، سه نفر دستگير شده‌اند كه اگر ثابت شود اين افراد دست به آتش‌سوزي در اين موسسه زدند اتهام‌شان محاربه است.

مرزيه درباره‌ي آخرين وضعيت دو نفر بازداشت شده بعد از انفجار در مسجد علي ابن ابيطالب با اشاره به اين‌كه اين افراد در اين بمب‌گذاري دست نداشتند، گفت: اين دو نفر صبح روز گذشته به اتهام محاربه، همكاري با گروهك جندالله، تهيه سلاح براي ربايش افراد مختلف، فراگيري آموزش نظامي نزد گروه جندالله، مشاركت در انفجار اتوبوس حامل پرسنل سپاه در سال 85، تهيه منزل براي اقدامات گروهك و مشاركت در انفجار بمب صوتي بلوار دانشگاه زاهدان اعدام شدند.

وي وضعيت امنيتي زاهدان را مطلوب توصيف كرد و گفت: ميزان خسارت وارده در دست بررسي است؛ اما به وسايل نقليه، منازل شخصي، اماكن عمومي خسارت وارد شده است.

دادستان زاهدان درباره‌ي منشا اين درگيري‌هاي به وجود آمدهگفت: اين درگيري‌ها در پي يك حركت نابجا و از روي احساسات در اين شهرستان ايجاد شد و بعد از مراسم ختم شهداي مسجد علي بن ابيطالب يكسري اقداماتي صورت گرفت كه در پي آن اين درگيري‌ها به وجود آمد.

مرزيه درباره‌ي شايعه‌ي ترور محافظ امام جمعه‌ي زاهدان، گفت: در حادثه‌ي ترور محافظ امام جمعه هيچ كس كشته نشده و اين سوء قصد به امام جمعه در حد ايراد ضرب بوده كه دستور دستگيري افراد مظنون صادره شده و پرونده در مجتمع ويژه جرايم امنيتي استان در حال رسيدگي است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

► استخدام قراردادی بانک رفاه سال 88
لغو جلسه معارفه بانک صادرات ◄

مطالب مرتبط
بنر