توضیحات سونی درباره‌ی نمایشگر 4K گوشی Z5 پریمیوم

يكشنبه ، 29 شهریور 1394 ، 10:12

بانکی دات آی آر: گوشی Z5 پریمیوم، تنها وقتی که لازم باشد ویدیو یا تصویر 4K نمایش می‌دهد.

 

به گزارش دیجی کالا& شرکت سونی اخیرا با صدور بیانیه‌ای به سوالات مطرح شده در زمینه‌ی نمایش محتوای 4K در گوشی Z5 پریمیوم پاسخ داد.

سونی معمولا در جریان نمایشگاه سالانه‌ی تجهیزات الکترونیکی IFA محصولات جدیدی معرفی می‌کند، اما امسال با معرفی گوشی‌های Z5 رکورد جدیدی برای خود ثبت کرد. پس از ماجرای داغ شدن بیش از حد گوشی‌های رده‌بالای قبلی‌اش، این شرکت ژاپنی تصمیم گرفت با معرفی ویژگی جدیدی در Z5 پریمیوم توجه کاربران را از این مشکل دور کند.

گوشی Z5 پریمیوم به عنوان اولین گوشی هوشمندی که نمایشگر 4K دارد توانست سونی را به هدف‌اش برساند. اما تنها چند روز پس از رسمی شدن این گوشی، اولین اتهامات به سونی مطرح شدند. این اتهامات حاکی از این بودند که سونی درباره‌ی وضوح تصویر 4K دستگاه جدیدش با صداقت کامل صحبت نکرده است. در بررسی‌هایی که کارشناسان انجام دادند، مشخص شد که نمایشگر Z5، درست همان‌طور که انتظار می‌رود، تعداد 8 میلیون پیکسل دارد. اما رابط کاربری دستگاه، تنها هنگام پخش محتوای 4K از همه‌ی این پیکسل‌ها استفاده می‌کند و در غیر این صورت محتوا را با وضوح تصویر 1080p نمایش می‌دهد.

سونی بالاخره بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن این موضوع را مورد خطاب قرار داده است:

“براساس استاندارد SID، سونی اکسپریا Z5 پریمیوم به یک نمایشگر 4K با وضوح تصویر 3840 در 2160 پیکسل مجهز است و می‌تواند تمام ویدیوها و تصاویر را با کیفیت 4K نمایش دهد. تمام محتواهای دیگر با کیفیت 1080p یا پایین‌تر نمایش داده می شوند تا سرعت عملکرد و باتری این دستگاه بهینه‌سازی شود. این ویژگی تضمین می‌کند که هرگاه شما احتیاج داشته باشید، بتوانید از کیفیت 4K بهره ببرید.”

 

با توجه به این که در یک دستگاه موبایل با نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی، پشتیبانی از 4K فشار زیادی به گوشی وارد می‌کند، این طراحی سونی کاملا منطقی و واقع‌گرایانه است. درست است که صفحه‌نمایش تعداد پیکسل‌های لازم را دارد، اما چیپست اسنپ‌دراگون 810 و گرافیک Adreno 430 که در این دستگاه به کار رفته، برای پشتیبانی از وضوح تصویر بسیار بالا طراحی نشده‌اند. پس سونی دستگاه خود را با در نظر گرفتن محدودیت‌های سخت‌افزاری فعلی در بازار طراحی کرده است. اگر قرار باشد که Z5 پریمیوم به طور مداوم ویدیوهای 4K پخش کند، بدون شک به داغ شدن بیش از حد دستگاه و فشار زیاد به باتری منجر می‌شود. در هر صورت، این مسئله پیش‌قدم بودن سونی را در ارایه‌ی محتوای 4K در گوشی موبایل نقض نمی‌کند.

► وجود بدافزار در 39 برنامه موجود App Store
بزرگترین سازندگان رآکتـورهای اتـمـی ◄

مطالب مرتبط
بنر