وجود بدافزار در 39 برنامه موجود App Store

يكشنبه ، 29 شهریور 1394 ، 10:12

بانکی دات آی آر: براساس اطلاعات منتشر شده، 39 برنامه در فروشگاه App Store به کدهای مخرب آلوده بوده‌اند که یکی از آن‌ها برنامه معروف WeChat است.

براساس اطلاعات منتشر شده، 39 برنامه در فروشگاه اپل وجود دارند که حاوی بدافزار (Malware) هستند.

در این اطلاعات گفته شده که این بدافزار در برنامه Xcode شرکت اپل بوده است. لازم به ذکر است که برنامه Xcode کدهای لازم برای ساخت برنامه برای آیفون، آیپد، مک و اپل واچ را به کاربران می‌دهد. در تحقیقات انجام شده، این کدهای مخرب در 39 برنامه‌ی موجود در App Store قرار داشتند که یکی از آن‌ها برنامه پیام‌رسان چینی WeChat بوده است.

در گذشته هم ویروس‌های مختلف تحت نرم‌افزارهای گوناگون روی App Store قرار می‌گرفتند. البته این بدافزارها بدون آگاهی سازنده برنامه، در نرم‌افزارهای مختلف قرار می‌گرفتند. براساس اطلاعات به دست آمده، این برنامه مخرب XcodeGhost نام دارد.

نسخه مخرب برنامه Xcode توسط شرکت‌های چینی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این شرکت‌ها به جای استفاده از نسخه اصلی این برنامه در سایت اپل، از نسخه تقلبی آن که به فایل‌های مخرب آلوده بود استفاده می‌کردند. البته پس از پیدا شدن ویروس‌ها و فایل‌های مخرب در این برنامه، شرکت Baidu که این نرم‌افزار را منتشر می‌کرد آن را از سایت خودش برداشته است.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان Palo Alto Network ویروس XcodeGhost می‌تواند توسط هکرها مورد استفاده قرار بگیرد تا آن‌ها بتوانند از راه دور به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند.

► 4 شرکت اخلالگر و نواندیش که صنعت خود را متحول کردند
توضیحات سونی درباره‌ی نمایشگر 4K گوشی Z5 پریمیوم ◄

مطالب مرتبط
بنر