تصویب لایحه سهام عدالت با عنایت مجلس

يكشنبه ، 29 شهریور 1394 ، 10:22

بانکی دات آی آر: رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: لایحه سهام عدالت که در حال نهایی شدن در هیات دولت است، به صورت عادی به عمر مجلس فعلی نمی رسد و باید مجلس عنایت ویژه ای به آن داشته باشد تا مقدمات آزادسازی فراهم شود.

 

میر علی اشرف پوری حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص آزادسازی سهام عدالت گفت: دولت برای ساماندهی سهام عدالت لایحه ای تدوین کرده است که طی چند هفته آینده به تصویب هیات دولت می رسد زیرا بررسی های لازم انجام شده و در مراحل نهایی قرار دارد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا لایحه جدید می‌تواند مشکلات سهام عدالت را برطرف کند، گفت: ابتدا باید لایحه در دولت تصویب شود چون یکسال است که از ارسال لایحه به دولت می گذرد و سپس بعد از تصویب و تقدیم شدن به مجلس در خصوص مفاد آن توضیحاتی ارائه می شود.

 

رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص اینکه آیا تصویب این لایحه به مجلس نهم می رسد؟ به ایسنا گفت: تصویب این لایحه به صورت عادی به عمر مجلس نهم نمی رسد چون لایحه و طرح های زیادی در دستور کار مجلس قرار دارد که در این 9 ماه باقی مانده به دستور جدید نمی رسد مگر اینکه تقاضای فوریت شود و مجلس عنایت خاصی به آن داشته باشد.

 

وی اضافه کرد:بنابراین تصویب این لایحه در مجلس با شرایط ویژه شدنی است، باید دید این لایحه چه زمانی تقدیم مجلس می شود و آیا مجلس برای آن فوریت تصویب می کند یا نه.

 

پوری حسینی در خصوص زمان آزاد سازی سهام عدالت هم گفت: سهام عدالت از ابتدا اینگونه طراحی شده بود و نباید انتظار آزاد سازی زودتر از 10 سال را ایجاد کرده و به آن دامن می زدیم مگر اینکه قانونی تصویب می شد که نشد و در 6 ماهه دوم هم حکم جدیدی لازم نیست چون بعد از گذشت 6 ماه، فرصت 10 ساله برای آزادسازی به اتمام می رسد که امیدواریم تا پایان سال 1395 این اتفاق رخ دهد.

► مقرون به صرفه نبودن تعرفه فعلی اینترنت
اما و اگرهای افزایش قیمت برق ◄

مطالب مرتبط
بنر