مقرون به صرفه نبودن تعرفه فعلی اینترنت

يكشنبه ، 29 شهریور 1394 ، 10:12

بانکی دات آی آر: سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان این‌که تعرفه‌های فعلی اینترنت پرسرعت خانگی برای ارائه‌کنندگان اینترنت مقرون به صرفه نیست، از ارسال چندین باره درخواست اصلاح تعرفه‌های ADSL خبر داد.

 

داوود زارعیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره مشکلاتی که طی ماه‌های اخیر برای شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت پیش آمده و برهمین اساس آنها قادر به ارائه‌ی خدمات در بسیاری نقاط کشور نیستند، اظهار کرد: ما هیچ محدودیتی برای شرکت‌های PAP یا ندا ایجاد نکرده‌ایم و لازم است خود این شرکت‌ها تجهیزات لازم را خریداری و نصب کرده و پس از آن به واگذاری پورت‌های جدید بپردازند.

 

وی همچنین اظهار کرد: اکنون تهران به چند منطقه تقسیم می‌شود که برخی مناطق آن ترافیک بسیار بالایی داشته و در آنها واگذاری‌های متعددی صورت گرفته است، برهمین اساس ممکن است حتی خود ساختمان‌ها ظرفیت نصب تجهیزات جدید را نداشته باشند، اما شرکت‌های PAP می‌توانند با تهیه و نصب تجهیزات جدید در نقاط نزدیک به ارائه‌ی سرویس بپردازند.

 

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: برخی مناطق هم هستند که به دلیل کم سود بودن آنها ممکن است شرکت‌های PAP انگیزه‌ای برای ارائه خدمات در این بخش‌ها را نداشته باشند.

 

زارعیان در ادامه با بیان این‌که شرکت مخابرات هر نوع امکاناتی که در مصوبات اشاره شده را در صورت دسترسی در اختیار شرکت‌های PAP قرار می‌دهد، متذکر شد: البته این امکانات در شرایطی واگذار می شود که ما آن را در اختیار داشته باشیم اما اگر این امکانات در اختیار خود ما هم قرار نداشته باشد، بحث متفاوتی است. در حوزه زیرساخت‌ها، زیرساخت خاصی نداریم که بخواهیم آن را در اختیار سایر شرکت‌ها قرار ندهیم. البته من فکر می‌کنم طرح این مباحث هم تنها به چند شرکت خاص مربوط می‌شود.

 

وی درباره اظهارات رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات که به تازگی اعلام کرده بود در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده و از مخابرات خواسته شده است زیرساخت‌های لازم را در اختیار شرکت‌های PAP قرار دهد نیز اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل آن است که اکنون مخابرات برای شرکت‌های PAP یارانه ارائه می‌کند در حالی که این موضوع برعهده ما نبوده و برعهده دولت است.

 

سخنگوی شرکت مخابرات ایران ادامه داد: با وجود این‌که ما نباید یارانه‌ای به شرکت ندا بدهیم اکنون این اتفاق رخ داده البته این یارانه به طور مستقیم پرداخت نشده بلکه به واسطه هزینه‌هایی که مخابرات بابت برق و رانژه و سایر موارد پرداخت می کند اعمال می شود. برهمین اساس انتظار ما آن است که تعرفه‌های این بخش اصلاح شود چرا که با پایین‌بودن تعرفه‌های این بخش هم ما مشکل داریم و هم شرکت‌های ندا و هم ما، در چند نوبت درخواستهایی برای اصلاح این تعرفه‌ها ارسال کرده ایم.

 

وی در پاسخ به این مطلب که همین حالا هم کاربران گلایه‌های متعددی نسبت به تعرفه اینترنت دارند، اظهار کرد: اکنون اینترنت ارزان است و به ویژه در واگذاری سرویس پایه به نظر می‌رسد لازم است قطعا این تعرفه‌ها اصلاح شود، چرا که در غیر این صورت شرکت‌های ندا هم نمی‌توانند هزینه‌های ما را پرداخت کنند. اکنون هم ما ضرر می‌کنیم وهم شرکت‌های ندا.

 

زارعیان در بخش پایانی صحبت‌های خود متذکر شد: به نظر می‌رسد در سیاست‌های واگذاری برای شرکت‌های ندا فعلی و شرکت‌های FCP آینده نیز باید تجدید‌نظر شود، چرا که اکنون دوستان، بازار این بخش را بسیار بزرگ دیده‌اند در صورتی که به نظر نمی‌رسد این بازار آنقدر گسترده باشد که بیش از 10 شرکت PAP و حدود 20 شرکت FCP در آن فعالیت کنند.

► واریز یارانه نقدی با صرفه‌جویی 90 میلیاردی
تصویب لایحه سهام عدالت با عنایت مجلس ◄

مطالب مرتبط
بنر