طراحی کامل‌ترین درخت زندگی

دوشنبه ، 30 شهریور 1394 ، 15:46

بانکی دات آی آر: پژوهش‌گران کامل‌ترین درخت زندگی که شامل 2/3 میلیون گونه‌ی زنده است را درست کرده‌اند.

به گزارش دیجی کالا، پژوهش‌گران اولین پیش‌نویس بزرگترین «درخت زندگی» را منتشر کرده‌اند. در این درخت زندگی، ۲/۳ میلیون از همه‌ی گونه‌های موجودات زنده که روی زمین وجود دارد نشان داده شده است.
این پروژه، با همکاری محققان یازده موسسه‌ی تحقیقاتی مختلف صورت گرفته است و رابطه‌ی بین گونه‌های مختلف و نحوه‌ی تکامل آن‌ها به مرور زمان را نشان می‌دهد. «درخت زندگی» که در نشریه‌ی Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است، ایجاد حیات روی زمین را از ۳/۵ میلیارد سال پیش به تصویر می‌کشد.
در توضیحات این پروژه آمده است: «با درخت‌های بزرگ‌تر، می‌توانیم سوال‌های تکاملی را با وسعت بزرگ‌تر از همیشه پاسخ دهیم.»
تا به امروز هزاران درخت مختلف که هر کدام شاخه‌ی مشخص شده‌ای را بررسی می‌کردند منتشر شده بود. برخی از آن‌ها حتی بیش از صد هزار گونه‌ی مختلف را پوشش داده بودند. با این حال، درخت جدید، تمامی آن‌ها را با هم ادغام کرده است و درختی تحویل داده که تمام زندگی را در بر می‌گیرد.
اولین پیش‌نویس درخت زندگی جمع‌آوری شده‌ی جدید، از ۵۰۰ درخت دیگر که تا به امروز وجود داشتند تهیه شده است. درخت زندگی، نموداری است که روند تکامل موجودات زنده‌ی مختلف زمین را نشان می‌دهد. مثلا انسان، در زیر مجموعه‌ی دامنه‌ی Metazoa قرار دارد. این لینک کاملا به صورت دیجیتالی تهیه شده و می‌توانید به صورت آنلاین در آن به جستجوی گونه‌ها بپردازید.

► دانشمندان انگلیسی، به دنبال دستکاری ژنتیکی رویان انسان
راهنمای برطرف کردن مشکل شارژ آیفون ◄

مطالب مرتبط
بنر