کاهش فرایند اعطای وام بانک توسعه صادرات

دوشنبه ، 30 شهریور 1394 ، 15:52

بانکی دات آی آر: مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: تلاش این بانک برای کاهش زمان و فرایند خدمات و تسهیلات بانکی است چرا که برای کمک به صادرات لازم است پرداخت تسهیلات به مشتریان تسریع شود.
به گزارش بانکداری ایران (بانکیا)، دکتر علی صالح آبادی در نشستی که با حضور اعضای اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه در ساختمان مرکزی این بانک در تهران برگزارگردید، افزود: باید با شناسایی موانع و عوامل بازدارنده روند ارائه خدمات به مشتریان را تسهیل کرد چرا که این امرموجب جذب مشتری و افزایش توان رقابتی می شود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به مشکلات بانک در حوزه جذب سپرده و همچنین عدم افزایش سرمایه از سال 86 تاکنون افزود: محوریت فعالیت این بانک کمک به بنگاه‌های صادرات محور و دارای ارزآوری است.
دکتر صالح آبادی درخصوص حذف تحریم بانک توسعه صادرات در پیوست یک برجام گفت: در پسا تحریم با اخذ خطوط اعتباری از بانک های خارجی و همچنین برقراری سوییفت بسیاری از مشکلات صادرکنندگان مرتفع خواهد شد.
وی در خصوص نرخ سود تسهیلات بانک اظهار داشت: این بانک شباهتی به بانک‌های خصوصی در زمینه سود تسهیلات ندارد بطوریکه این نرخ در عقود مبادله‌ای بین 16 تا 21 درصد و طبق مصوبات بانک مرکزی است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات در پاسخ به سوالی پیرامون نوع وثایق برای دریافت تسهیلات گفت: در صورتی‌ که متقاضی ازجمله مشتریان خوش حساب بانک باشد وثایق نوع دوم نیز برای تضمین دریافت خواهد شد و از قراردادهای لازم الاجرا نیز می توان استفاده کرد.
آقای حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه در این نشست با طرح سوالاتی نظیر نوع وثیقه، نوسانات نرخ ارز و صورت های مالی، خواستار دریافت راهکار در این زمینه شد که مدیرعامل بانک توسعه صادرات به این سوالات پاسخ داد.

► بانک HSBC کارمندان خود را اخراج می کند
افزایش تعرفه واردات خودرو تا 1000 درصد ◄

مطالب مرتبط
بنر