"شبکه شرکت اروپا" و کمک به شرکتهای کوچک و نـوپـا

شنبه ، 4 مهر 1394 ، 10:55

بانکی دات آی آر: مجموعه "شرکت اروپا"(Enterprise Europe Network) با نام اختصاری EEN یکی از مهمترین شبکه های حمایت از شرکتهای کوچک و متوسط در جهان است.
نماینده این شبکه در ایرلند درباره اهمیت این شبکه می گوید: "این شبکه از بیش از ششصد سازمان حمایتی در بیش از پنجاه کشور تشکیل شده است که اتحادیه اروپا و همه بازارهای جهانی را پوشش می دهد".
با مثالی به این مطلب میپردازیم:
از سال 2011  شرکت شورواش(Surewash) متعلق به مری لین(Mary Leane,) در منطقه ی "سیلیکون داکس" مستقر شده است. گروههای زیر نظر او ایده ای برای تولید یک کالای منحصر به فرد در جهان داشتند. آنها سیستمی مفرح و در عین حال بسیار دقیق که امکان شستن دست را در محیطهای بیمارستانی فراهم می کند اختراع کردند. یک اختراع فوق العاده که همزمان هم به یک نیاز بازار پاسخ می دهد و هم موضوعی مربوط به بهداشت عمومی است.
مدیر عامل این شرکت می گوید: "یک نفر از هر بیست نفری که به بیمارستان می رود در مدت بستری بودن خود دچار عفونت می شود. دلیل آن اینست که کارکنان و ملاقات کنندگان دستهایشان را بخوبی نشسته اند. این همان جایی است که کالای شورواش به کار می آید زیرا ما کارکنان، بازدیدکنندگان و بیماران را به یک شکل با این تکنیک آشنا می کنیم".
امروزه این سیستم در بیمارستانهای سراسر جهان استفاده می شود، اما جنبه بین المللی آن در واقع با آلمان و فرانسه آغاز شد. در رویدادی که توسط شبکه "شرکت اروپا" برگزار شده بود، این شرکت توانست با توزیع کنندگان محلی شریک شود.
مری لین می گوید: "برای ما قدمی مهم و رو به جلو بود. شرکای ما در سالی که شراکتمان را آغاز کردیم حدود چهل درصد از درآمد ما را تامین میکردند. همچنین از آنجایی که کالای ما بسیار منحصر به فرد است ما به افرادی که با بیمارستانها در ارتباط بودند، احتیاج داشتیم. به کسانی که بتوانند درباره شرکت و کالای ما برای مشتریان توضیح دهند".
در ماههای اخیر، این شرکت  توسعه و جهانی سازی خود را بطور خاص با بازارهای آمریکایی و خاورمیانه پی گرفته است.
شرکت شورواش که با سه نفر کارش را آغاز کرد، اینک ده کارمند دارد و همچنین توانسته چندین شغل در میان مقاطعه کاران جانبی که وظیفه تولید دستگاه را برعهده دارند، ایجاد کند.
یکی ازمشاوران شرکت درباره امکان پیشرفت بیشتر شرکت شورواش می گوید: "خوب شورواش اگر می خواهد بازارهای دیگری را تصاحب کند ما به آنها توصیه می کنیم که کالایشان را در مرکز داده های شبکه ثبت کنند. در آنجا تا ده هزار فرصت فناوری و تجارت فعال ثبت شده است".
از دیگر مزایای شبکه "شرکت اروپا" ترکیب تخصص تجارت بین المللی و شناخت عالی از بازارهای محلی است. این شبکه سالانه به کارآفرینان اجازه می دهد که در چندین گردهمایی شریک یابی و یا ماموریتهای تجاری شرکت کنند.
از طریق مثال شرکت شورواش دیدیم که شبکه "شرکت اروپا" می تواند بسیار مفید باشد.
یکی از کارشناسان این شبکه درباره کلیدهای موفقیت کسی که یک شرکت کوچک دارد و می خواهد شرکتش را جهانی کند، می گوید: "با مشاور خودتان از شبکه "شرکت اروپا" ملاقات کنید. بیش از چهار هزار مشاور در سراسر اروپا هستند و ما به شما کمک خواهیم کرد که تجارتتان را بسرعت، به شکلی مطمئن و موثر گسترش دهید. بیشتر خدمات ما رایگان است".

برررگرفته از euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► خودروهای خیالی آینده در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2015
شمار بالای افراد میلیونر در منطقه ی آسیا_اقیانوسیه ◄

مطالب مرتبط
بنر