خودروهای خیالی آینده در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2015

شنبه ، 4 مهر 1394 ، 11:00

بانکی دات آی آر: نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2015 با نمایش مهمترین مدل های تازه خودروهای 2015 و 2016 برگزار می شود. اتومبیلهای موسوم به خودروهای خیالی یا "کانسپت کار" (Concept car) که تولیدی کمپانیهای پورشه، مرسدس، هوندا و بوگاتی بودند، در این نمایشگاه عرضه شدند. به رغم اینکه این خودروها خیره کننده وهیجان انگیز هستند ولی به این زودی های نباید منتظر دیدن آنها در خیابانها و جاده ها باشیم.

اتومبیلی صیقلی و کاملا الکتریکی پورشه میشن ای(Mission E) محصول آلمان، نماد خودروهای تندرو و گرانقیمت است. پورشه میشن ای شباهتی به خودروهای موجود ندارد و به جای داشتن آینه ی عقب، به دوربین مجهز است. باطری آن در پانزده دقیقه هشتاد در صد شارژ می شود و با هر شارژ 500 کیلومتر می راند.



اتومبیل ایرودینامیک هوشمند مرسدس با تحول در شکل و تغییر اندازه قسمت عقب خودرو، نمونه ای دیگری از این گروه است. ویژگی خودرو تغییر شکل 15 قطعه آن پس از رسیدن به حد مشخصی از سرعت است. به گفته مرسدس بنز این نمونه از بسیاری از خودرورهای موجود اصطکاک بسیار کمی با هوا دارد.


شرکت هوندا یک نمونه ترکیبی به نام پروژه دو و چهار ارائه کرده است. این پدیده محصول رقابت بین مهندسان و طراحان برای ارائه خودرویی با چهار چرخ روی موتور یا انجین(engine) موتور سیکلت است. نتیجه ی این پروژه چیزی شبیه اتومبیل های فورمول یک کوچک است که برنده رقابت مارتین پترسون نیز شده است.

بوگاتی با خورویی به نام گران توریزمو(Gran Turismo) که از یک بازی ویدویی به این نام الهام گرفته شده و در نسخه آینده این بازی استفاده می شود، به نمایشگاه آمده است. براساس محاسبات مهندسان بوگاتی سرعت گران توریزمو در پیست مجازی به بیش از 400 کیلومتر در ساعت می رسد.

یک تحلیلگر درباره اهمیت حضور خودروهای خیالی اینده یا کانسپت کار در این نمایشگاه می گوید: "کانسپت کار فرصتی برای خیال پردازی و گسترده کردن مرزهای ایده ها و نمایش آنها در شکل مبالغه آمیز و یا حداکثر است. اینها کارهای شگفت انگیزی است که طراح می داند هرگز تولید انبوه نمی شوند، صرفا ایده، تبلور ایده ها و تجربه کردن آنها است؛ که البته ممکن است گاهی شکل نامطلوب به خود بگیرد. کانسپت کار هم همین است. فرصتی است تا بگوییم میتوانیم این را انجام دهیم. جلب توجه کردن کارخانه ی سازنده  یا انحراف توجهات از اینکه چیز جالب دیگری عرضه نشده است".
با بیش از هزار و صد شرکت کننده از چهل کشور از غول های خودروسازی گرفته تا کارخانه های کوچک، شصت و ششمین دوره نمایشگاه خودرو فرانکفورت از 19 تا 27 سپتامبر در جریان است.

برگرفته از Euronet

برررگرفته از euronet

► ارتقای سخت افزار گوشی لوکس Vertu
"شبکه شرکت اروپا" و کمک به شرکتهای کوچک و نـوپـا ◄

مطالب مرتبط
بنر