استفاده از پهپاد برای جلوگیری از انقراض نسل لاک پشت مکزیکی

يكشنبه ، 5 مهر 1394 ، 10:41

بانکی دات آی آر: در مکزیک برای مبارزه با افزایش شکار غیرقانونی لاک پشت زیتونی از پهپاد استفاده می شود. لاک پشت زیتونی گونه ای از لاک پشت است که هر سال برای تخمگذاری به سواحل اواکساچا در جنوب غرب مکزیک می آید. اما بیشتر این تخمها یا با شکار غیر قانونی خوراک ساکنان محلی می شود، یا طعمه پرندگان و سگ و خرچنگ می شود، و تنها از دو دهم درصد از این تخمها، لاک پشت به وجود می آید. این گونه لاک پشت در معرض خطر انقراض قرار دارد.
از بیش از دو دهه پیش، فروش گوشت و تخم لاک پشت در مکزیک ممنوع شده است. مسئولان حفاظت از محیط زیست در این کشور می گویند با کمک پهپادها می توانند مانع از شکار این لاک پشتها شوند.
یکی از بازرسان محلی حفاظت از محیط زیست در مکزیک می گوید: "تشخیص مسیری که آدمها طی کرده اند از بالا آسان است. وقتی کسی راه می رود جای پایش روی زمین می ماند و بعد خیلی های دیگر هم همان راه را طی می کند و کم کم مسیر مشخصی ظاهر می شود. بنابراین با این پهپاد می توانیم چیزهایی را ببینیم که به دلیل وجود گیاهان و پستی و بلندی ها از روی زمین دیده نمی شود. از بالا چشم انداز خیلی متفاوتی را می توان دید".
ماهی گیرهای محلی می توانند تخم این لاک پشتها را به قیمتی معادل با هشتاد سنت بفروشند. تخم لاک پشت زیتونی، تا مدت ها غذای ساکنان این سواحل بوده است و قوانین ممنوعیت شکار تخم لاک پشت، باعث افزایش قیمت آن شده است.
تخمین زده می شود که حدود 170هزار لاک پشت به ساحل مورو آیوتا آمده اند، این محل همراه با ساحل اسکوبیا بزرگترین محل تخمگذاری لاک پشت های زیتونی است.

برگرفته از euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► کوله پشتی مدرسه مجهز به فناوری خورشیدی
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۵ مهر ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر