9 کلمه که فقط کارمندان گوگل معنی آن را می‌دانند

يكشنبه ، 5 مهر 1394 ، 15:30

بانکی دات آی آر: زبانی که توسط کارکنان گوگل استفاده می‌شود، ممکن است برای دیگر افراد بی‌معنی باشد، اما گویش گوگلی، زبان دوم این افراد است.

به گزارش دیجی کالا، گوگل شرکت بسیار بزرگی است که بیش از 40 هزار نفر نیروی کار دارد. در میان اعضای این شرکت فرهنگ خاص گوگلی‌ها شکل گرفته و همه در آن به یک زبان خاص صحبت می‌کند. برای افراد بیرونی جالب است که بدانند این گوگلی‌ها از چه اصطلاحات و کلماتی استفاده می‌کنند.

پلکس (Plex): گوگل‌پلکس نام پردیس وسیع کالیفرنیای گوگل است که به طور مختصر پلکس نامیده می‌شود.


جی‌بایک (GBike): حمل و نقل در پردیس گوگل با دوچرخه‌ ی گوگل انجام می‌شود که جی‌بایک نام دارد. دوچرخه‌ی جی‌بایک به رنگ‌های لوگوی گوگل مزین شده است.


استن (Stan): در گوگل‌پلکس شما با استن، دایناسور تی‌رکس گوگل آشنا می‌شوید. این مجسمه آنجا قرار داده شده تا به همه یادآوری کند که هیچ‌وقت به دایناسور تبدیل نشوند. البته این یکی از داستان‌های پشت این مجسمه است.


نوگلر (Noogler): اگر شما یک تازه‌وارد در گوگل باشید، نوگلر نامیده خواهید شد. به این افراد تازه‌وارد یک کلاه با تم گوگل داده ‌می‌شود؛ به همین خاطر راحت شناسایی می‌شوند.


گریلرز (Greylers): به کارکنانی که در گوگل بالای 40 سال دارند، اسم مستعار گریلرز داده می‌شود.


زوگلر (Xoogler): وقتی یکی از کارکنان گوگلف این شرکت را ترک می‌کند زوگلر می‌شود. همان مدل مخفف ex-Googler که زوگلر تلفظ می‌شود.


گوگل‌گایست (Googlegeist): گوگل‌گایست یک نظرسنجی سالانه است که در آن از تمام کارمندان گوگل خواسته می‌شود که به مدیران‌شان و زندگی در گوگل امتیاز دهند. هر سال بیشتر از 90 درصد افراد این نظرسنجی را پر می‌کنند.


تک استاپ (Tech Stop): اسم رمز واحد IT گوگل. تک استاپ کامپیوترهای کارمندان را تعمیر می‌کند.


20 درصد وقت: گوگل به مهندسان‌اش اجازه می‌دهد که 20 درصد از وقت‌شان را صرف انجام کاری غیر از وظیفه‌ی اصلی‌شان کنند. تاکنون در این بازه‌ی زمانی، ایده‌ی بزرگ‌ترین محصولات گوگل مثل جی میل و گوگل نیوز به ذهن گوگلی‌ها رسیده است.

► سفر به فروشگاه‌های تقلبی اپل در کشور چین
عذر خواهی مدیر عامل فولکس واگن در آمریکا ◄

مطالب مرتبط
بنر