سفر به فروشگاه‌های تقلبی اپل در کشور چین

يكشنبه ، 5 مهر 1394 ، 15:39

بانکی دات آی آر: با فروشگاه‌های تقلبی اپل در چین آشنا شوید. فروشگاه‌هایی که شباهت زیادی به مراکز اصلی اپل دارند و تمام محصولات این شرکت را به فروش می‌رسانند.

به گزارش دیجی کالا،‌ برای اولین‌بار اپل شرایط پیش خرید آیفون 6s را در کشور چین همزمان با سایر کشورهای دنیا به وجود آورده است. در حالی که بسیاری از مردم این کشور آیفون‌های خودشان را از فروشگاه رسمی اپل خریداری کرده‌اند، بسیاری از کاربران هم این گوشی را از فروشگاه‌های تقلبی اپل خریده‌اند. فروشگاه‌های تقلبی اپل در کشور چین از سال 2011 تاسیس شده‌اند و تعداد آن‌ها افزایش پیدا کرده است.


در جنوب شهر شنژن (Shenzhen) کشور چین بیش از 30 فروشگاه اپل وجود دارد که تنها یکی از آن‌ها فروشگاه اصلی اپل است.


بسیاری از فروشگاه‌ها در حالی که هیچ اجازه‌ای از شرکت اپل برای فروش محصولات این شرکت ندارند، محصولات اپل را می‌فروشند.


بسیاری از این فروشگاه‌های تقلبی از نظر طراحی به فروشگاه اصلی بسیار شبیه هستند. فروشندگان این فروشگاه‌ها هم تی‌شرت‌های آبی رنگ با لوگوی اپل می‌پوشند و حتی میزهای چوبی هم که در فروشگاه‌های اصلی اپل دیده می‌شوند، در این مغازه‌ها قرار دارند.


البته هیچ‌کدام از این فروشگاه‌های تقلبی نمی‌توانند با فروشگاه تقلبی دیگری که در منطقه کون‌مینگ (Kunming) که در جنوب شهر یون‌نان (Yunnan) قرار گرفته، رقابت کنند.

این فروشگاه اولین بار در وبلاگی به نام BirdAbroad معرفی شد. صاحب این وبلاگ یک جوان آمریکایی 27 ساله به نام جسیکا انگلسون (Jessica Angelson) بود که در یک سازمان درمانی در شهر کون‌مینگ کار می‌کرد. این فروشگاه در سال 2011 تاسیس شده است.

در اطراف این شهر، سه فروشگاه دیگر اپل هم وجود دارند که همه آن‌ها تقبلی هستند.


این فروشگاه‌ها دقیقا مانند مراکز اصلی اپل طراحی شده‌اند.

اپل تنها 4 فروشگاه اصلی در چین دارد. دو فروشگاه در پکن قرار گرفته و دو فروشگاه در شانگهای واقع شده‌اند.

بسیاری از افرادی که در این مکان‌ها کار می‌کنند، فکر می‌کنند در فروشگاه‌ها رسمی اپل مشغول به کار شده‌اند.

البته به دلیل شباهت زیاد این فروشگاه‌ها به نمونه‌های آمریکایی و یا کانادایی، بسیاری از مردم این اشتباه را مرتکب شده‌اند.

در این عکس بیش از پیش به شباهت این فروشگاه‌ها پی‌خواهید برد.

در این منطقه می‌توان محصولات جدید را امتحان کرد.

فروشندگان هم لباسی مانند فروشندگان رسمی اپل می‌پوشند.

براساس تحقیقات انجام شده، بیش از 20 فروشگاه تقلبی اپل در یک شهر وجود دارد.

تعدادی از این فروشگاه‌ها تعطیل شده‌اند، اما به مناسبت عرضه آیفون 6s‌ فروشگاه‌های جدیدی تاسیس شده‌اند. این فروشگاه‌ها حتی گوشی‌های جدید را پیش فروش می‌کنند.

یکی از افرادی که در این فروشگاه‌های تقلبی کار می‌کند گفته است که آن‌ها گوشی‌های آیفون 6s و آیفون 6s پلاس را از آمریکا و هنگ‌کنگ به شکل قاچاق وارد می‌کنند و آن‌ها را به فروش می‌رسانند.

این فروشگاه‌ها محصولات اپل را تا دوبرابر قیمت اصلی به فروش می‌رسانند. این قیمت تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که اپل محصولات جدیدی در فروشگاه رسمی خودش عرضه کند.

► زمان معرفی گوشی گوشی M9e htc
9 کلمه که فقط کارمندان گوگل معنی آن را می‌دانند ◄

مطالب مرتبط
بنر