نقشه گذاری کره زمین با دقتی بالاتراز GPS

سه شنبه ، 7 مهر 1394 ، 14:14

بانکی دات آی آر: بیشتر خیابان ها و کوچه های باریک و سراشیب زاغه روسینیا، بزرگترین زاغه شهر ریو دوژانیرو در برزیل اسمی ندارند. پیدا کردن آدرس خانه ها در این زاغه با بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت مشکل بزرگی برای شرکت های پستی است.
یک شرکت نوپا و کوچک بریتانیایی اپلیکیشنی ساخته است که دقت آن از جهت یاب ماهواره ای به مراتب بیشتر است. این اپلیکیشن که ساختن چند سال طول کشیده است، نقشه تازه ای از کره زمین بدست می دهد. هر سه متر مربع مساحت زمین دارای یک شناسه آدرسی منحصر بفرد سه حرفی است. این اپلیکیشن ۵۷ میلیارد آدرس را ثبت کرده است.
کریس شلدریک، مدیر عامل شرکت "WHAT3WORDS" می گوید: "با جی پی اس (جهت یاب ماهواره ای) دو شماره کد پستی براحتی اشتباه می شود. مثلا پیتزا سفارشی شما به یک محل دیگر در شهرتان تحویل داده می شود، یعنی در نزدیکی آدرس مورد نظر ولی با کمی فاصله ،آدرس را پیدا نمی کنید. اما گاهی اگر یک حرف در آدرس را اشتباه بنویسید، ممکن است به یک جای دیگر دنیا بروید".
کشورهای آفریقایی برای افزودن دقت در نقشه گذاری تلاش هایی کرده اند،از جمله در غنا نام و شماره خیابانها به نقشه اضافه شده است. با وجود این عملا تاثیری در پیدا کردن آدرس نداشته است. برخی از اماکن ممکن است حتی به پنج شیوه مختلف آدرس نویسی شده باشند.
چهار میلیارد نفر از ساکنان کره زمین در مکانهایی بدون اطلاعات اولیه برای پیدا کردن آدرس از جمله نام خیابان و پلاک خانه زندگی می کنند. در نتیجه از تسهیلات دولتی و تجاری و همچنین امکانات عمومی و شهری بی بهره می مانند.
اپلیکیشنWhat3Words  که حتی اقیانوس ها را هم نقشه گذار کرده است، می توانند به آدرس یابی کمک کند.


برگرفته  از forbes

مترجم: مهرداد دستورانی

► عرضه ی جدیدترین دستگاه هوشمند مایکروسافت
نمایشگاه دندانپزشکی موناکو و فناوریهای جدید در این عرصه ◄

مطالب مرتبط
بنر