دیدگاه مدیر تسلا درباره دیزل

سه شنبه ، 7 مهر 1394 ، 15:15

بانکی دات آی آر: ایلان ماسک در بلژیک به گزارشگران گفته که خودروهای دیزلی به پایان خط رسیده و آینده‌ی حمل و نقل در خودروهای برقی است.

به گزارش یجی کالا، «ایلان ماسک» (Elon Musk)، مدیر عامل و بنیان‌گذار شرکت خودروسازی تسلا، به گزارشگران گفته است که ماجرای انتشار دود و گاز خودروهای دیزلی فولکس واگن نشان می‌دهد که تولیدکنندگان این خودروها به آخر خط سوخت‌های فسیلی رسیده‌اند.
در جریان مصاحبه‌ای در بلژیک از ماسک پرسیده شد که آیا رسوایی انتشار دود و گازهای آلوده‌کننده باعث می‌شود که مصرف‌کنندگان امیدشان را به تکنولوژی سبز از دست بدهند. ماسک در پاسخ عنوان کرد که: "من فکر می‌کنم دقیقا برعکس آن اتفاق می‌افتد. آنچه که فولکس واگن نشان داد، این است که ما در زمینه‌ی پتانسیل‌های دیزل و بنزین به آخر خط رسیده‌ایم. زمان آن فرا رسیده که به نسل جدیدی از تکنولوژی روی بیاوریم."


گرچه ماسک مستقیما به جایگزینی اشاره نکرد، اما مشخص است که به نیروی برق باتری اشاره می‌کند.
در حال حاضر پرچم‌دار خودروی تسلا مدل S است که یک وسیله‌ی نقلیه‌ی تمام-برقی بوده و می‌تواند در عرض 3.2 ثانیه از سرعت 0 به 96 کیلومتر بر ساعت برسد.
لازم به ذکر است که تسلا یک خودروی برقی ارزان قیمت به نام مدل 3 هم در برنامه‌اش دارد که می‌خواهد در آینده‌ای نسبتا نزدیک، آن را تولید انبوه کند تا عموم مردم امکان خرید آن را داشته باشند. هدف اصلی ایلان ماسک این است که ورود خودروهای برقی به عرصه‌ی حمل و نقل را سرعت بخشد.
چند روز پیش هم او در جریان مصاحبه‌ای در دانمارک پیش‌بینی کرده بود که تا سال 2017 خودروهای برقی می‌توانند با یک بار شارژ مسافت 1000 کیلومتر را بپیمایند.

► گوگل در حال ساخت تبلت پیکسل است
عرضه ی جدیدترین دستگاه هوشمند مایکروسافت ◄

مطالب مرتبط
بنر