نبود نقدینگی، رنج این روزهای بورس

چهارشنبه ، 8 مهر 1394 ، 15:27

بانکی دات آی آر: این روزها کوچ بخشی از سرمایه های نوسان گیرها از قند و شکر به سمت صنایع غذابب مشهود است هرچند همچنان بخشی از نقدینگی های این گروه درگیر صنعت شیرین بازار است اما نوسان ها در این دو گروه بیشتر به دلیل وجود سفته بازان و با نگاه کوتاه مدت پیگیری می شود.

بازار سهام در روزهای اخیر برای مثبت ماندن تلاش زیادی می کند اما نبود نقدینگی این روزها به شدت بازار را آزار می دهد.

به گزارش سنا، در معاملات روز جاری پس از دو روز متوالی رشد اندک بازار ، شاخص 80 واحد عقب نشینی کرد.

بر اساس این گزارش در این روز شاخص کل 80 واحد افت کرد و به عدد 61هزار و 498 رسید. همچنین سرمایه گذاران بازار سهام در این روز 260 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 423 میلیارد ریال در 23 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

در این روز شاخص آزاد شناور نیز 172 واحد نزولی شد. شاخص های بازار اول و دوم هم به ترتیب 66 و 118واحد افت کردند.

نمادهای بانک ملت، ایران خودرو و بانک صادرات بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. این در حالی بود که نمادهای ارتباطات سیار ، ملی مس و سرمایه گذاری غدیر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد این متغیر شدند.

این روزها بازار همیشه کم رمق است با وجود خبرهای خوب سیاسی در خصوص اجرای برجام از ابتدای زمستان، به دلیل نبود نقدینگی در بازار و انتظار برای گزارش های 6 ماهه، سرمایه گذاران مردد و منتظرند.

در هفته جاری خبر حمایت و کمک دولت از خودروسازان هیجان مثبتی را در این گروه ایجاد کرد که البته موقتی بود و این گروه به رشد یک روزه هم نرسید.

در سایر گروه ها و صنایع بزرگ بازار مثل بانک ها و پتروشیمی ها نیز خبر خاصی نیست.

امروز نمادهای داروسازی امین، دارویی لقمان، تولیدی مهرام، قند پیرانشهر، قند لرستان، حمل و نقل پتروشیمی و قند نیشابور با بیشترین رشد قیمت و نمادهای پتروشیمی فارابی، نیرو محرکه، شیمی دارویی داروپخش، موتورسازان تراکتورسازی ایران، شهد، لیزینگ ایران و فرآورده های نسوز آذر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول قرار گرفتند.

همچنان اوراق مشارکت با نرخ ثابت در صدر جدول تقاضا قرار دارد. بر همین اساس امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت تولید اتومبیل سایپا، قند اصفهان، قند قزوین، گروه صنعتی ملی، داروسازی امین و قند پیرانشهر سنگین ترین صف های خردی را داشتند. در مقابل اوراق مشارکت شهرداری سبزوار ، فولاد خراسان، حق تقدم ماشین سازی اراک، سیمان قائن، گرانیت بهسرام، پتروشیمی فارابی و حق تقدم سرمایه گذاری ملی ایران با طولانی ترین صف های فروش مواجه شدند.

بانک صادرات هم در این روز با حجم معامله 51 میلیون سهمی به ارزش 46 میلیارد ریال در صدر بیشترین حجم و ارزش معاملات قرار گرفتند.

این روزها کوچ بخشی از سرمایه های نوسان گیرها از قند و شکر به سمت صنایع غذابب مشهود است هرچند همچنان بخشی از نقدینگی های این گروه درگیر صنعت شیرین بازار است اما نوسان ها در این دو گروه بیشتر به دلیل وجود سفته بازان و با نگاه کوتاه مدت پیگیری می شود.

► داد و ستد 693 میلیون ورقه بهادار در فرابورس
انتشار اولین اطلاعات از گوشی LG G4 Pro ◄

مطالب مرتبط
بنر