دولت در مباحث مالیاتی اطلاع‌رسانی کند

چهارشنبه ، 8 مهر 1394 ، 15:32

بانکی دات آی آر: رییس اتاق تعاون استان اصفهان با تاکید بر اینکه تشکل‌ها در شناخت مسایل تولیدی‌ با هم همکاری کنند، گفت: عدم اطلاع مراکز تولید و مودیان مالیاتی از مفهوم ارزش افزوده باعث چالش و دغدغه تولیدکنندگان شده و دولت باید با اطلاع رسانی و آموزش، بخش تولید را توجیه کند.


به گزارش ایمنا، غلامرضا عبدالهی در خصوص ارتباط میان خانه صنعت، معدن و تجارت و اتاق تعاون، اظهار داشت: هر دو تشکل می توانند در خصوص شناخت مسایل تولیدی ها و تهیه آمار و اطلاعات از فرصت های شغلی موجود و توانمندی های استان با هم همکاری کنند.
وی افزود: به کارگیری هرگونه اختیارات تفویض شده از سوی دولت، تلاش برای ایجاد یک بستر امن برای جذب سرمایه گذاری ها، رفع گلوگاه های اداری و تسریع در امور دریافت هر گونه مجوز و پروانه های فعالیت از دیگر اقداماتی است که این دو تشکل می توانند با همکاری هم انجام دهند.
وی تاکید کرد: برای عملکرد بهتر بخش خصوصی، می بایست تفویض اختیاراتی از سوی دولت به این بخش صورت بگیرد.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه نطنز بیان داشت: شهرستان نطنز از ظرفیت های بالای صنعتی و نیز کارشناسان خبره بهره مند است بنابراین می تواند در انجام امور پژوهشی به خانه استانی کمک زیادی برساند.
وی با تاکید بر اهمیت بخش معدن و لزوم رفع چالش های این بخش، گفت: مالیات معادن از سال 91 به 92 یکباره چند برابر شد.
عبداللهی با اشاره به مشکلات معدنکاران در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، گفت: عدم اطلاع مراکز تولید و مودیان مالیاتی از مفهوم ارزش افزوده باعث چالش و دغدغه تولیدکنندگان شده و دولت باید با اطلاع رسانی و آموزش، بخش تولید را توجیه کند.
وی با بیان اینکه همچنان معادن در انتظار کمک های ویژه دولت هستند، اظهار داشت: معدن یک بخش مهم در اقتصاد کشور بوده و عدم وابستگی به نفت به معنای ارتقای بخش معدن است.
رییس اتاق تعاون استان اصفهان اضافه کرد: حقوق دولتی که به صورت غیرکارشناسانه تعیین شود، مشکلی از دولت حل نمی کند بلکه بر مشکلات کلان کشور می افزاید.
وی همچنین به خام فروشی مواد معدنی اشاره کرد و گفت: مخالف خام فروشی هستیم اما چگونه؟ وزارت های مربوطه برای عدم خام فروشی چه تدبیری اندیشیده اند؟ تا زمانی که در کشور ما ماشین آلات فرآوری سنگ به گونه ای تولید نشود که بتواند محصول آن با کالاهای خارجی با کیفیت، رقابت کند، ناگزیر به خام فروشی هستیم؛ و این گونه اشتغال از کشور خارج می شود. ماشین سازان ما باید تقویت شوند تا بتوانند ماشین معادل کشورهای خارجی تولید کنند.

► سرمایه بانک دی افزایش می‌یابد
نرخ سود بانکی باید متناسب با تورم کاهش یابد ◄

مطالب مرتبط
بنر