موجودي حساب ذخيره ارزي به زودي اعلام مي‌شود

سه شنبه ، 19 خرداد 1388 ، 14:15

در پي تأكيد رئيس جمهور مبني بر اعلام موجودي حساب ذخيره ارزي، رئيس كل بانك مركزي از اعلام اين رقم در آينده نزديك خبر داد.


 در خصوص ميزان مانده حساب ذخيره ارزي، اظهار داشت: موجودي اين حساب در حال حاضر در شرايط مناسبي قرار دارد ولي فعلاً از من رقم نخواهيد.


وي در عين حال تأكيد كرد: اين رقم را به زودي اعلام خواهيم كرد.


 محمود احمدي‌نژاد پانزدهم خردادماه طي سخناني در گفتگوي ويژه خبري، اظهار داشت: هيچ كشوري ذخاير ارزي خود را به طور دقيق اعلام نمي‌كند خصوصاً ما كه نبايد الان اعلام كنيم چون دشمن به دنبال بلوكه كردن آن است.


رئيس جمهور در پاسخ به سؤال مجري برنامه مبني براينكه افرادي كه انتقاداتي را مطرح مي‌كنند معتقدند كه ذخاير ارزي با حساب ذخيره ارزي متفاوت است گفت: موجودي حساب ذخيره ارزي پول نفتي است كه به فروش مي‌رسد و بخشي از آن را مجلس تصويب مي‌كند كه در اختيار دولت قرار مي‌گيرد و مابقي آن به حساب ذخيره ارزي مي‌رود اما ما 2 جور حسابداري تعهدي و نقدي داريم اما اين افراد تعهدي حساب مي‌كنند. اما آن حسابداري نقدي كه ما داريم بيشتر از همه زمان‌هايي است كه از حساب ذخيره ارزي باز شده است.


احمدي‌نژاد با اشاره به محاسبه موجودي حساب ذخيره ارزي از طريق حسابداري نقدي در كشور، اين ميزان را در بالاترين سطح خود از ابتداي تشكيل اين حساب تا كنون عنوان كرد و در ادامه از رئيس كل بانك مركزي خواست كه اين رقم را اعلام كند.

منبع: خبرگزاری فارس

► استعفاي رييس‌كل بانك مركزي بار ديگر تكذيب شد
فروش سهام بانک صادرات در 6 دقیقه ◄

مطالب مرتبط
بنر