دیدار عضو هیات‌مدیره بانک توسعه صادرات ایران با مقامات اقتصادی برزیل

يكشنبه ، 12 مهر 1394 ، 16:07

بانکی دات آی آر: بانک توسعه صادرات ایران، دیدار و مذاکره با بانک‌های خارجی را برای آماده‌سازی شرایط پس از تحریم آغاز کرده است. این بار اگزیم‌بانک ایران در برزیل با مقامات آن کشور دیدار داشته است.


به گزارش روابط عمومي بانك توسعه صادرات ايران، در اين سفر نشست هايي با نمایندگان وزارت خارجه، مقامات اقتصادي برزيلي و کاشا بانک برزیل با هدف آماده سازي شرايط پساتحريم بر پا شد.
همچنين در اين سفر، دكتر حسین عیوضلو، عضو هيات مديره اين بانك و محمدعلي قانع زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدارها، دکتر عیوضلو ضمن تشریح نقش بانک توسعه صادرات ایران بعنوان اگزیم بانک كشور در گسترش تبادلات تجاری بین ایران و کشورهای هدف به معرفی خدمات اين بانك پرداخت.
در جريان اين سفر ضمن انجام مذاكراتي از قبيل اعطای خطوط اعتباری به کشورهای آسیایی، حوزه CIS، آمریکای لاتین و آفریقا، آمادگی بانك توسعه صادرات به منظور دريافت خط اعتباري از سوي برزيل بعنوان بانک عامل از طرف دولت ایران، اعلام شد.

دكتر عيوضلو همچنین بر قریب الوقوع بودن لغو تحریمهای ایران و بانک توسعه صادرات بر اساس توافق اخیر بین ایران وکشورهای 5+1 اشاره و بر افزایش تبادلات بانکی بین ایران و برزیل تأکید كرد.

در این دیدارها، آقای قانع زاده سفیرجمهوری اسلامی ایران در برازیلیا، توضیحات مبسوطی در خصوص شرایط اخیر اقتصادی و سیاسی برزیل ارائه كرده و آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران را در پیگیری و کمک به برقراری خط اعتباری بین طرفين ابراز كرد.

همچنین، طرف برزيلي، تمایل خود را برای ارتقای روابط بین دو کشور ابراز داشته و آماده سازی زمینه های همکاری متقابل در چارچوب خط اعتباری به ويژه پس از رفع تحریمهای ایران بر اساس توافق برجام را يادآور شد.

در پايان، نسبت به تبادل اطلاعات و مدارك مورد نياز براي بررسي زمينه‌ها و راهكارهاي آغاز همكاريهاي دوجانبه موافقت شد و بانك توسعه صادرات ايران آمادگي خود را براي انجام اين هماهنگي ها از طريق اداره تأمين مالي و سرمايه‌گذاري بين‌الملل اين بانك و نيز دفتر تجاري بانك در سائوپائولو اعلام كرد.

► تأکید مدیرعامل پست بانک ایران بر استفاده از قابلیت‌‌های دفاترخدمات بانکی
تاخیر کورتانا برای ایکس باکس وان ◄

مطالب مرتبط
بنر